زورگیران تصادف های ساختگی دستگیر شدند / در تهران برملا شد

سرهنگ کارآگاه "قاسم دستخال"  بیان داشت: ساعت 10 صبح هفدهم تیرماه یکی از شهروندان ضمن تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 خبر یک فقره زورگیری را در بزرگراه "شهید چمران" مسیر جنوب به شمال را اعلام می نماید.

به گزارش رکنا، وی عنوان کرد: با دریافت خبر سریعا ماموران گشت کلانتری 125 یوسف آباد در محل حاضر که شاکی اظهار کرد،  در اتوبان شهید چمران به سمت شمال با خودروی سراتو در حال تردد بودم که ناگهان یک دستگاه خودروی پراید با سه نفر سرنشین با خودروی من تصادف ساختگی ایجاد و هر سه نفر سرنشین از خودرو پیاده و اقدام به سرقت اموال شامل وجه نقد موبایل و ... کرده و پس از سرقت از محل متواری شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده و ثبت شکایت مال باخته، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار دایره مبارزه با سرقت های خاص پایگاه سوم آگاهی قرار گرفت و در اولین اقدام با بهره گیری از شیوه های نوین و علمی کشف جرم دو نفر از سارقان به نام های یوسف و شهروز دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل می شوند.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران ابراز داشت: پی جویی کارآگاهان حاکی از آن بود این باند سرقت به صورت سریالی و پی در پی مبادرت به اعمال مجرمانه به شیوه خشن و به عنف می کنند، لذا از متهمان دستگیر شده تحقیق که با اظهاراتی ضد و نقیض سعی در کتمان حقیقت و گمراه نمودن مسیر پرونده را داشته که پس از مواجه با شواهد و مستندات به بزه انتسابی با همدستی یکی از دوستانشان به هویت غفور معترف شدند.

سرهنگ کارآگاه دستخال افزود: کارآگاهان در ادامه موفق به شناسایی مخفیگاه غفور واقع در محله" فلاح" شده و پس از هماهنگی قضائی وی را در یک عملیاتی ضربتی دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند.  وی نیز به جرم خود معترف و اظهار داشت با همدستی دیگر اعضای باند بیش از 20 فقره سرقت به شیوه و شگرد تصادف ساختگی و بعنف از شهروندان مرتکب شده است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی در پایان با اشاره به اینکه  در بررسی سوابق کیفری متهمان مشخص شد هر 3 متهم دارای سوابق متعدد در خصوص سرقت به عنف و راننده از مسافر می باشند، افزود:   تا به حال 10 تن از مال باختگان شناسایی و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

کدخبر: 708222 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟