کمک های داوطلبانه نیروهای پلیس برای نیازمندان

به گزارش گروه حوادث رکنا، سردار "حسین اشتری" در رزمایش همدلی مومنانه،اظهار داشت: بر روح بلند و ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) درود و رحمت می فرستیم و یاد و خاطره شهدای عزیز انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و حریم امنیت، شهیدان عرصه نظم و امنیت و به ویژه شهید پرافتخار اسلام و انقلاب سپهبد "حاج قاسم سلیمانی" را گرامی می داریم و برای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) آرزوی طول عمر توام با سلامتی داریم.
وی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه روزه داران، افزود: ان شاء الله بتوانیم از برکات این ماه معنوی و ضیافت الله بهره کافی ببریم و از مقربان درگاه حق باشیم.
فرمانده نیروی انتظامی با تبریک میلاد باسعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی(ع)، ادامه داد: خداوند تبارک و تعالی را شاکریم که در پی تدابیر و فرمایشات گوهربار مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر اینکه ؛"ماه رمضان در پیش است، ماه انفاق و ایثار، چه خوب است که یک رزمایش گسترده ای در کشور به وجود بیاید برای مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان"؛ این رزمایش مومنانه در نیروی انتظامی نیز رقم خورد و توفیق داشتیم که از غافله کمک به نیازمندان جا نمانیم.
سردار اشتری یادآور شد: الحمدالله ملت شریف ایران اسلامی به این فرمایش رهبری لبیک گفتند و همه ما دیدیم که در اقصی نقاط کشور، کمک مومنانه و داوطلبانه مردم برای نیازمندان چگونه روانه و سرازیر شد، به طوری که در مساجد، حسینیه ها، تکایا، اماکن فرهنگی، ورزشی، مذهبی و... چنین برنامه ای برای کمک به نیازمندان اجرا شد.
وی با بیان اینکه مردم ما بار دیگر در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) خوش درخشیدند و حماسه آفریدند، خاطر نشان کرد: مردم نشان دادند و ثابت کردند که همیشه و همواره در صحنه و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند.
عالی ترین مقام انتظامی کشور افزود: در این میان نیروی انتظامی نیز از قافله کمک مومنانه به نیازمندان جا نماند و با برنامه ریزی و همتی که توسط سازمان عقیدتی سیاسی ناجا صورت گرفت امروز شاهد برگزاری این رزمایش مومنانه هستیم؛ از تک تک همکاران عزیزی که به صورت داوطلبانه در این رزمایش همدلی مومنانه شرکت کردند، قدردانی می کنم.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در این میان از حجت الاسلام و المسلمین"سیدعلیرضا ادیانی"؛ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا و همکارانشان که برای برگزاری چنین برنامه ای همت گماردند تا بتوانیم کمک های مومنانه و داوطلبانه نیروهای پلیس را به نیازمندان تقدیم کنیم، قدردانی می کنم.
سردار اشتری با بیان اینکه امروز شاهد بخشی از کمک مومنانه نیروی انتظامی به محرومان و نیازمندان هستیم، یادآور شد: طی روزهای گذشته در فرماندهی مرزبانی، یگان های ویژه ناجا، پلیس های تخصصی و فرماندهی انتظامی استان ها برای برگزاری چنین رزمایشی و تهیه بسته های معیشتی با کیفیت برای نیازمندان همت و اقدام شده است.
وی خاطر نشان کرد: آنچه که امروز از بسته های معیشتی باکیفیت جهت کمک مومنانه به نیازمندان تهیه شده به همت آحاد فرماندهان و نیروهای پلیس بوده است اما باید بگویم فرماندهی انتظامی تهران بزرگ و کارکنان شاغل در این بخش بسیار خوش درخشیدند که جا دارد از همه همکارانم در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قدردانی کنم.
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تداوم جمع آوری کمک های داوطلبانه و مومنانه از نیروهای پلیس برای کمک به نیازمندان، تصریح کرد: امروز حافظان امنیت در کنار مدافعان سلامت برای خدمت به مردم ایفای نقش می کنند و برگزاری چنین رزمایش مومنانه ای یکی از مصداق های خدمات دهی پلیس به مردم است، چرا که ما همواره خواهان آنیم که در لبیک به تدابیر رهبری پیشگام و پیشقدم باشیم.
سردار اشتری با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در هر صحنه ای در کنار مردم است، ادامه داد: ناجا علاوه بر تلاش برای انجام وظایف ذاتی و قانونی خود، در همه صحنه و عرصه ها فعالانه و شبانه روزی حضور داشته است و زمانی که سیل اتفاق افتاد، زلزله آمد و ... پلیس در کنار مردم بود و به کمک آنان شتافت و امروز نیز توفیق شرکت در رزمایش همدلی مومنانه را داریم.
وی با اشاره به اقدامات پلیس همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، تصریح کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، پلیس به میدان آمد و با استفاده از تجهیزاتی چون آب پاش های یگان ویژه ناجا به ضدعفونی کردن معابر و پیاده راه ها پرداخت، از طرفی در بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا در چنین شرایطی به خوبی به بیماران خدمات ارائه شد.
عالی ترین مقام انتظامی کشور خاطر نشان کرد: در بخش بهداشت و درمان، ظرفیت تمام بیمارستان های ما در اختیار مردم قرار گرفت به گونه ای که بیش از 50 هزار بیمار یا مشکوک به بیماری به مراکز درمانی نیروی انتظامی مراجعه کردند که البته بخش اعظمی از مراجعان، به صورت سرپایی درمان شدند و بخش دیگری از مراجعان حتی نیاز به بستری شدن نیز نداشتند .
سردار اشتری با بیان اینکه همکارانم در بخش بهداشت و درمان ناجا، ایثارگرانه برای خدمات دهی به مردم تلاش کردند و من شخصا قدردان این تلاش ها هستم، بیان کرد: امروز تعداد بیماران بستری شده در بیمارستان ها و مراکز درمانی ناجا به دلیل ابتلاء به کرونا شاید کمتر از 60 نفر باشد اما با این وجود ما بیش از هزار تخت برای خدمات دهی به بیماران در صورت نیاز داریم که ان شاء الله شرایط به گونه ای پیش رود که نیاز به بهره مندی از این تخت ها نباشد.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: در چنین شرایطی امنیت شهرها و مرزها را مقتدرانه تامین می کنیم و پای کار هستیم، از طرفی در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز به خوبی به وظایف مان عمل کردیم و قطعا تا پایان این شرایط، بر مبنای وظایف مان مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را دنبال می کنیم.
وی با اشاره به برگزاری جلسه روز گذشته ستاد ملی مقابله با کرونا، ادامه داد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند و از تدابیر و فرمایشات معظم له بهره بردیم؛ در گزارشات ارائه شده محضر معظم له به کمک های همه دستگاه ها از جمله کمک و پشتیبانی نیروهای پلیس از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره و اقدامات نیروی انتظامی در این راستا تشریح شد و بحمدالله مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز از همه دست اندرکاران و به ویژه مردم تشکر کردند.
سردار اشتری خاطر نشان کرد: با همین روحیه ایثارگری تلاش هایمان را ادامه می دهیم و نه تنها به وظایف ذاتی و قانونی مان عمل می کنیم بلکه در برگزاری چنین رزمایش های مومنانه ای برای کمک به نیازمندان پیشگام و پیشقدم خواهیم بود و این رویکردمان تداوم دارد.
وی یادآور شد: همان گونه که به برکت لطف خداوند و پیروی از تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، همکارانم در موضوعاتی چون کمک به مردم در سیل، زلزله و سایر عرصه ها خوش درخشیدند، ان شاء الله در عرصه کمک مومنانه به نیازمندان نیز خوش بدرخشیم.
گفتنی است، صبح امروز رزمایش همدلی مومنانه (کمک مومنانه به نیازمندان) توسط نیروی انتظامی در مجتمع ورزشی غدیر نیروی انتظامی با حضور سردار "حسین اشتری"؛ فرمانده نیروی انتظامی، حجت الاسلام والمسلمین"سیدعلیرضا ادیانی"؛ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا، سردار"حسین رحیمی"؛رئیس پلیس پایتخت، سردار "زارعی"؛ معاون نیروی انسانی ناجا، سردار"جانثاری"؛ معاون تربیت و آموزش ناجا، سردار" ابراهیم کریمی"؛ جانشین معاون اجتماعی ناجا و ... برگزار شد.
در این رزمایش همدلی مومنانه بسته های معیشتی با کیفیت به همت کمک های داوطلبانه نیروهای پلیس برای نیازمندان تهیه شده بود.
شایان ذکر است، همزمان با برگزاری این برنامه، در 31 استان به همت فرماندهی انتظامی استان ها این رزمایش در حال برگزاری بود.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 567131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟