"علیرضا نیکنام" با اعلام مطلب فوق افزود: با تلاش کارشناسان حقوقی و با همکاری گروه گشت و بازرسی و اخذ دستور قضایی طی هفته گذشته ۸ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق ۲۲۵ متر و با دبی ۷.۵ لیتر برثانیه پر و مسلوب المنفعه شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسلوب المنفعه شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۱۴۸.۵ هزار متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ تصریح کرد: ضمناً طی این مدت در بخش آب های سطحی ۲ مورد صدور اخطاریه و در بخش آب های زیرزمینی، ۱۳ مورد کنترل بهره برداری، ۲۱ مورد چاه غیر مجاز و منجر به صدور اخطاریه گردید و نیز ۵ مورد چشمه بازدید و شناسایی گردید و همچنین با پیگیری های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب ۵ دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه های پروانه دار اقدام گردید.

نیکنام با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

وی خاطر نشان کرد: امور منابع آب تهران بزرگ بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 485172 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟