موسس بزرگترین کمپانی انیمیشن سازی متهم شد

سال گذشته همزمان با ایراد اتهامات رسوایی اخلاقی علیه برخی از مردان قدرتمند هالیوود، جان لستر موسس کمپانی پیکسار و یکی از تاثیرگذارترین چهره های صنعت انیمیشن جهان هم متهم به بیان الفاظ غیراخلاقی و انجام رفتارهای معارض با عرف محیط کاری شد. حالا شرکت دیزنی تصمیم گرفته تا پس از ماهها گمانه‌زنی همکاری خودشش با لستر را پایان دهد. باب ایگر مدیر عامل دیزنی در اعلامیه ای که به تازگی منتشر شده با بیان خدمات لستر به صنعت انیمیشن جهان از این قطع همکاری خبر داده اما هیچ صحبتی از دلیل این اقدام نکرده تا زمزمه هایی شایعه تایید اتهامات رسوایی لستر را منتشر کنند.

جان لستر به جز تاسیس کمپانی پیکسار، نیروی خلاقه پشت انیمیشن های میلیارد دلاری «داستان اسباب بازی» و «ماشین ها» بود. او همین طور در قامت تهیه کننده در همه آثار دیزنی- پیکسار حضور داشته است. پیش از این که رسوایی های اخلاقی علیه این چهره سرشناس مطرح شود، لستر با کلکسیون پیراهن های هاویایی خودش از انیمیشن های پیکسار شناخته می شد. ماه گذشته شنیده می شد جان لستر ممکن است تحت شرایط خاصی به دیزنی برگردد. طوری که این کمپانی بزرگ بتواند از خلاقیت او استفاده کند اما دسترسی‌های مدیریتی وی را کاهش دهد. حالا اما با انتشار بیانیه ایگر، احتمال وقوع این اتفاق هم کمرنگ تر از هر زمان دیگری میشود.

با توجه به اتفاقات پیشامده منابع داخل «لانه موش» (لقب کمپانی دیزنی) احتمال می دهند که جنیفر لی، کارگردان انیمیشن پر طرفدار «یخ زده» در استودیوی انیمیشن سازی دیزنی ارتقاع رتبه پیدا کند و پیت داکتر کارگردان «کمپانی هیولاها» و «بالا» هم رتبهای مهم در پیکسار به دست آورد تا خلا حضور جان لستر به نوعی پر شود.

 

کدخبر: 388051 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟