مزیت سریال های مناسبتی در تلویزیون

افسانه ناصری بازیگر Actor سینما Cinema و تلویزیون درباره سریال‌های مناسبتی سیما گفت: تلویزیون از گذشته تا امروز با تولید سریال‌های متعدد در مناسبت‌ها توانسته با مخاطبان ارتباط برقرار کند که از این نظر حائز اهمیت است.

وی در همین راستا افزود: این آثار در مناسبت‌هایی چون ماه مبارک رمضان باعث دورهم‌نشینی مخاطبان شده است و آنان به تماشای سریال‌های مناسبتی در کنار هم می‌پردازند.

بازیگر "سارق روح" با اشاره به این که خود نیز در گذشته فرصت بازی درسریال‌های مناسبتی را داشته است اظهار کرد: فضای سریال‌های مناسبتی در گذشته با امروز تفاوت زیادی کرده است. در آن زمان آثار مناسبتی بیشتر در فضای جدی تولید می‌شد اما امروز این فضا به سمت طنز گرایش پیدا کرده است ولی با این وجود مخاطبان به جهت این‌که در لحظه افطار و در ماه رمضان در خانه هستند سریال‌ها را نیز دنبال می کنند.

وی درباره خاطره ای رمضانی از سریال‌های مناسبتی اش توضیح داد: سریال‌های مناسبتی که در آن‌ها بازی کرده‌ام مربوط به سال‌ها پیش است و خاطره ای در حال حاضر به ذهنم نمی‌رسد اما فضای این نوع کارها به خصوص در ماه رمضان با وجود شرایطی که در آن حاکم بود کاملا خوب پیش رفت و همه عوامل در کنار هم و با یاری یکدیگر در موفقیت یک اثر تلاش کردند.

ناصری درباره دیگر فعالیت هایش خاطرنشان کرد: منتظر شروع بازی‌ام در سریال "حکایت کمال" به کارگردانی قدرت‌الله صلح میرزایی هستم که سه ماه پیش برای همکاری قرارداد بستم. با توجه به این که سریال اپیزودیک است من در یکی از این اپیزودها بازی می‌کنم ولی درباره جزئیات داستان آن، موضوعش و بازیگرانی که در آن حضور دارند اطلاع درستی ندارم.

گفتنی است؛ سریال "حکایت کمال" به تهیه‌کنندگی محسن شایانفر و کارگردانی قدرت‌الله صلح میرزایی با روایتی از دهه ۴۰ در مرحله پیش تولید قرار گرفته است و به تازگی میرطاهر مظلومی، محمد شیری، مهرداد ضیایی و سعید پیردوست هم به گروه بازیگران این پروژه پیوسته‌اند.

پیش از این حضور حمید لولایی، مریم سعادت، نگار عابدی، سولماز غنی و یوسف صیادی در این سریال قطعی شده بود. حکایت‌های کمال سیری است در فضای ایام دهه ۴۰ و ساختاری اپیزودیک دارد.

از نیمه اسفند سال گذشته مقدمات ساخت دکورهای این کار در شهرک سینمایی غزالی آغاز شده و با توجه به قصه‌های متعدد، پیش‌بینی می‌شود باز هم بازیگران دیگری در روزهای آینده به پروژه بپیوندند. این سریال به زودی جلوی دوربین خواهد رفت.

"حکایت‌ کمال" اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته محمد میرکیانی محسوب می شود که قهرمان داستان یک نوجوان به نام کمال است. این سریال در مرکز سیما فیلم تولید می شود و ۱۵۰ قسمت دارد.

صلح میرزایی تاکنون سریال‌های "پنجره"، "رخصت" و "دختری به نام آهو" را برای تلویزیون ساخته است. سریال "هست و نیست" جدیدترین سریال محسن شایانفر در حوزه تهیه‌کنندگی هم زمستان گذشته به کارگردانی حسین سهیلی زاده از شبکه دو پخش شد.

عوامل پشت دوربین مجموعه که تا به حال حضورشان قطعی شده عبارتند از:

مدیرتولید: فرشید رئوفی، تصویربردار: ناصرمحمودکلایه، صدابردار: وحید سلطانی، جلوه های ویژه: حمید رسولیان، بدلکار: علیرضا فتحی، برنامه ریز: مجید فاضلی، عکاس: فرامز بیات، طراح گریم: بابک شعاعی، مدیر تدارکات: مهدی آقامحمدی، طراح صحنه و لباس: فرهاد عزیزی فرد، دوخت لباس: زینب رنجبر، دکوراتور: محمدعلی شیبک، منشی صحنه: بیتا ارسطویی، تصویربردار پشت صحنه: مهشید رئوفی و مشاور رسانه‌ای: هادی داداشی.

 

کدخبر: 383202 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟