بررسی موسیقی و شعر تیتراژ سریال‌ها در آی‌فیلم

این شبکه برنامه جدید «گرامافیلم» ‌به‌ کارگردانی روناک جعفری و تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه را در ایام نوروز به‌ نمایش می‌گذارد.

روناک جعفری که در مستند «گرامافیلم» به موسیقی، شعر و آوازهای ماندگار در تیتراژهای تلویزیونی پرداخته است، گفت: تمرکز این برنامه بر تلفیقی از سریال‌های تلویزیونی و موسیقی است و در آن به چگونگی شکل‌گیری تیتراژهای سریال‌های ایرانی پرداخته‌ایم.

کارگردان و تدوینگر «گرامافیلم» با بیان اینکه در این برنامه درباره ترانه‌سرا، آهنگ‌ساز، خواننده، بازیگر Actor و تمام عواملی که باعث ماندگار شدن تیتراژ سریال‌های خاطره‌انگیز تلویزیون شده‌اند، پرداخته ‌شده است، اظهار کرد: به‌ عنوان مثال به موسیقی و شعر تیتراژ سریال‌های مطرحی چون شب دهم، مدار صفر درجه، مسافری از هند، پس از باران، وضعیت سفید، هوش سیاه، خانه سبز، اشک‌ها و لبخندها، شمعدونی و کیمیا اشاره می‌شود.

جعفری ادامه داد: در این مستند هنرمندان مطرح و تأثیرگذار شعر، موسیقی و سریال‌سازی در تلویزیون مانند حمید نعمت‌الله‌، محمدعلی بهمنی‌، علیرضا قربانی‌، فردین خلعتبری‌، مسعود آب‌پرور، سروش صحت، اسماعیل عفیفه، مهرداد هویدا، مهران زاهدی‌، بهرام دهقان‌یار، حمیدرضا صدری، گروه دنگ‌شو، سعید آتانی، مسعود کلانتری، سعید سلطانی، قاسم افشار، محمدمهدی گورنگی‌، مسعود خادم، ایرج نوذری و... حضور دارند.

این مستندساز تصریح کرد: در بخش‌هایی از گرامافیلم، بزرگان شعر و موسیقی به صحبت و مرور خاطرات شاعر گران‌قدر، زنده‌یاد افشین یداللهی نیز می‌پردازند.

او به عوامل این مستند اشاره کرد و گفت: تصویربرداری این مستند ۱۳ قسمتی بر عهده مصطفی محمد حسن و علی احسانی است و علیرضا پورهاشم دستیاری کارگردان را برعهده دارد. همچنین زهرا صفایی سردبیر محتوایی‌، زهره علیزاده و ملیکا شهبازی عکاس، امیرعلی سیاه‌پوش دستیار فیلمبردار و حسین مهرعلی صدابردار این برنامه هستند.

«گرامافیلم» مستندی ۱۳ قسمتی است که در ایام نوروز هر روز به مدت ۲۵ دقیقه از آی‌فیلم فارسی پخش خواهد شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 361736 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟