از استاد محمد تا دی‌کاپریو

شخصیت‌های شاهنامه پشت شیشه

شاهنامه و شخصیت‌ها و داستان‌ها و اسطوره‌هایش هر بار در هنر Art و ادبیات ایران بازتولید می‌شود. بخش مهمی از تاریخ نگارگری ایرانی ملهم از داستان‌های شاهنامه و شخصیت‌هایش هست. اگر می‌خواهید، دیداری دوباره با این اسطوره‌های کهن ایرانی داشته باشید، شال و کلاه کنید به نمایشگاه شاهنامه پشت شیشه در گالری ملی صنایع دستی بروید. این نمایشگاه از آخر تیر‌ماه افتتاح شده است و تا یک هفته دیگر هم برپاست. این گالری در میدان دربند، ورودی مجموعه کاخ سعدآباد قرار دارد. با یک تیر دو نشان می‌توان زد هم به منطقه خوش آب و هوای دربند رفت و آب و هوایی عوض کرد هم اینکه از این نمایشگاه هم بازید کرد. نقاشی‌های عرضه شده در این نمایشگاه آثاری از شاهنامه فردوسی چاپ سنگی «میرزا علی قلی خویی» است که بسیار پر نقش و نگار و با تذهیب‌های جذاب است.

این آثار که بر اساس چاپ سنگی به شکل ترام و پیکسل کار شده، بر اساس رنگ‌های دوران قاجار اجرا و پردازش‌ شده است و اعضای گروه هیچ دخل و تصرف دیگری در کارهایشان نداشته‌اند. در این نمایشگاه آثاری از صدیقه استادی، شکوفه اسلامی، شراره امامی، رؤیا پورنقی، سعیده جوشقانی، آزاده جویلی، زهرا رازی‌پور، نازنین عقاقیری، زهرا قاسم‌پور، معصومه قربانعلی، مهدیه قربانی، ماندانا میرفخرایی، زیر نظرمهرنوش بشارت عرضه شده است. گالری صنایع دستی از ساعت ۱۱ تا ۱۶ برای بازدید عموم باز است.

آخر هفته با لئوناردو دی‌کاپریو

لئوناردو دی‌کاپریو، هنرمند Artist مطرح امریکایی با بازی در نقش دام کاب در فیلم تحسین‌برانگیز «تلقین» بیش از پیش توجه مخاطب‌ها را به خودش جلب کرد. دوستداران این هنرمند می‌توانند پنجشنبه و جمعه ساعت بیست و یک از شبکه نمایش دو فیلم «تلقین» به کارگردانی کریستوفر نولان و «جدامانده» ساخته مارتین اسکورسیزی را ببینند. شبکه نمایش از شنبه سی‌ام تیرماه در بخش «مرور پرونده بازیگران»، نمایش فیلم‌هایی از لئوناردو دی‌کاپریو را شروع کرد و تاکنون فیلم‌های «برنده و بازنده»، «اتاق ماروین»، «الماس خونین»، «اگه میتونی منو بگیر»، «مردی با نقاب آهنین»، این بازیگر Actor را پخش کرده است.

لئوناردو دی‌کاپریو در فیلم «تلقین» نقش دزدی theft را بازی می‌کند که مأموریت دارد اطلاعات ارزشمند علمی مورد نیاز سازمان‌های جاسوسی و شرکت‌های تجاری و چندملیتی را بدزدد. برای انجام این مأموریت از توانایی‌اش بهره می‌گیرد، او می‌تواند هنگامی که دیگران در خواب هستند و ذهن‌شان آسیب‌پذیر و نفوذ‌پذیر است، اسرار کلیدی آن‌ها را برباید و آن اطلاعات را به متقاضیان بفروشد. همچنین او برای موفقیت در دزدی‌هایش گروهی از روانکاوان را همراه دارد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

تجاوز به زن جوان پشت شمشاد ها زیر دوربین امنیتی! + عکس جوان شیطان صفت

تجاوز مرد بنگاه دار به دختر مجرد در شهر جدید پرند

توئیت جالب سلبریتی‌های آمریکا برای روحانی رییس جمهور ایران + تصاویر

تجاوز راننده پراید به یک زن جوان که مسافر دریاچه چیتگر بود! + عکس

این مرد بی غیرت ترین شوهر دنیاست / او همراه دوستش به زن جوانش تجاوز کرد! + عکس

نیکی 17 ساله لخت به بالکن اتاق خواب رفت و یک محله را بهم ریخت + عکس

10 میلیون دادم تا لیلا دور از چشم زنم صیغه ام شود اما او به زنم گفت!

همخوابی شوهرم با یک دختر جوان وقتی سر زده به خانه رفتم فهمیدم +عکس

عکس تاسف برانگیز که وحید مرادی‌ را نشانه رفت! + عکس

جلال مهدی زاده را زنده زنده آتش زدند + عکس

کلاهبرداری عجیب دختر 20 ساله از خیرین در مشهد

تجاوز به پسری 10 ساله وسط پارک + تصویر

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟