جشنواره تئاتر فجر یک شوخی ده روزه است / مافیا و لابی بازی سرتاسر این جشنواره را در بر گرفته است

وی در همین راستا ادامه داد: شما با یک نگاه کوچک متوجه می شوید که با سالها فعالیت در عرصه هنر Art شاید روزی به موفقیت برسید و در این راه از لحاظ مالی فشارهای زیادی را متحمل شوید، فشارهایی که شاید اگر هنرمند Artist نمی شدید به هیچ وجه وجود نداشت. پس به همین دلیل می گویم کار عاقلانه ترک هنر است اما هنرمند به واسطه احساس قوی خود نمی تواند آن را ترک کند.

کارگردان نمایش "افسانه‌های خلیج" راه ورود به عرصه تئاتر و بازیگری را اینگونه توصیف کرد: رشته های هنری رشته هایی نیستند که بتوانید آنها را صرفاً در کتاب ها پیدا کنید. برای ورود به این عرصه باید شجاعانه فعالیت داشته باشید. تئاتر فعالیتی گروهی است و بسیار بودند انسانهای با استعدادی که به دلیل عدم تطابق با گروه به سرعت حذف شده اند.

وی افزود: اولین گام برای موفقیت در هنر نداشتن منیت است. به عنوان مثال چرا پژمان جمشیدی به این سرعت پیشرفت کرد؟ تنها دلیل این امر این بود که پژمان خودش را به همه و حتی منتقدانش ثابت کرد. منیت و غرور کاذب در تئاتر سرعت را از بین می برد.

کارگردان نمایش "پلیس" راه موفقیت تئاتردوستان شهرستان را تفکر و تمرین دانست و اضافه کرد: این روزها فضای مجازی شهر و شهرستان و مرزها را نزدیک کرده است. جوانانی که در شهرستان ها علاقمند به تئاتر هستند می توانند به راحتی با گرفتن یک فیلم با کیفیت از خود، توانایی هایشان را به بسیاری افراد معرفی کنند.

وی شجاعت را لازمه پیشرفت در هنر اذعان کرد و افزود: ریشه تمامی مشکلات و کمبودها و شکست های هر فردی ترس اوست. برای موفقیت و رسیدن به رویاها ترس عاملی نگه دارنده است. برخی می گویند به عنوان مثال محمدرضا گلزار یک شبه معروف شد اما یادشان رفته که همین محمدرضا گلزار در کنار ساحل خزرشهر با گیتارش آواز می خواند که یک کارگردان وی را دید.

کارگردان نمایش "تولدت مبارک پیمان" درخصوص امرار معاش اهالی تئاتر اضافه کرد: هیچ وقت نمی توان تئاتر را به عنوان یک شغل محسوب کرد یعنی هنرمند تئاتر نمی تواند با تئاتر امرار معاش کند. البته تئاتر شاخه های متفاوت و مختلفی دارد که از طریق آنها نیز می توان در آمدزایی کرد اما کلاً تئاتر نقطه اطمینانی برای گذران زندگی نیست.

جشنواره تئاتر فجر یک شوخی ده روزه است

افکاری وضعیت برگزاری جشنواره تئاتر فجر را نامناسب خواند و تاکید کرد: جشنواره تئاتر فجر به عنوان بزرگترین رویداد تئاتری کشور به هیچ وجه در شان این هنر نیست زیرا این جشنواره فوق العاده ایرادات فراوانی دارد و خود من هم چندین سال است که در آن شرکت نمی کنم. نه اینکه این جشنواره را تحریم کرده باشم بلکه واقعاً سر در نمی آورم باید در کدام بخش شرکت کنم چون هر سال با عوض شدن مدیران و دبیر فراخوان هم تغییرات عجیبی می کند.

وی در همین راستا افزود: جشنواره تئاتر فجر یک شوخی ده روزه است. مافیا و لابی بازی سرتاسر این جشنواره را در بر گرفته و همه چیز بین خودمانی ها تقسیم می شود. جشنواره تئاتر فجر هر ارزشی دارد به غیر از ارزش هنری.

کارگردان نمایش "زورو" با اشاره به شروع تمرینات اجرای جدید خود ادامه داد: در حال حاضر تمرینات نمایش "شلیک به تئاترشهر" را پشت سر می گذارم. ایوب آقاخانی، آناهیتا همتی، سام کبودوند، بهرام سروری نژاد و حسین کشفی از جمله بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. این نمایش اردیبهشت امسال روی صحنه خواهد رفت.

افکاری بزرگترین ترس فعلی خود در خصوص نمایش جدیدش را شکست مالی خواند و خاطرنشان کرد: بزرگترین ترس این رزوهای من شکست مالی در تئاتر جدیدم است. تئاتر کار کردن در ایران مثل پا گذاشتن در تونل وحشت است و مشخص نیست از در این تونل چه اتفاقاتی در انتظار شما هستند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟