تغییرات برنامه های جشنواره تئاتر تجربه

او با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره قرار است تمام آثار را فیلم‌برداری کرده و تمام خبرها تصویری ضبط شود، گفت: در هجدهمین دوره تمام تولیدات به شیوه الکترونیکی منتشر می‌شود.
کاوندی با اشاره به پیشینه جشنواره تئاتر تجربه و اینکه در این چند سال این رویداد فرهنگی توانسته فضا را گرم کند، گفت: تا سال ۸۷ جشنواره دانشگاهی از تیاتر تجربی تقدیر می‌کرد اما امروز جایگاه خود را یافته است.
دبیر هجدهمین جشنواره تئاتر تجربه همچنین با اشاره به مشکلات بودجه‌ای گفت: هنوز بودجه به ما داده نشده و تنها از سوی پردیس تنخواهی در اختیارمان قرار گرفته است. البته دکتر سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران پیگیر ماجرا بوده‌اند و البته این مشکل بودجه در تمام دوره‌ها وجود داشته؛ به طوری‌که تنها دوره‌ای که به جشنواره تیاتر تجربه پول دادند دوره‌ای بوده که خود آقای سرسنگی دبیر بود.
کاوندی با بیان اینکه «کارگاهایی که برگزار کردیم تا حدودی بودجه ما را تامین کرد» به ذکر جزئیات این دوره از جشنواره پرداخت و گفت: ۳۱۰ اثر را ثبت کردیم که ۱۶۷ اثر در بخش صحنه‌ای بازبینی شد و در نهایت ۱۹ اثر در بخش رقابتی قرار گرفتند.
او با بیان اینکه «بخشی از کارها خوب بودند اما فرم آن به جشنواره تیاتر تجربه نمی‌خورد» گفت: در هجدهمین دوره از جشنواره تئاتر تجربه به تئاترهای اقلیت هم توجه ویژه شد.
کاوندی با اشاره به بخش نمایشنامه‌خوانی گفت:۸۳ نفر ثبت‌نام کردند و از بین اینها ۲۸ نفر انتخاب شده و متن‌های خود را تولید کردند که روزهای ۹ و ۱۰ اسفند در تئاتر مولوی نمایشنامه‌خوانی می‌شوند.
دبیر این دوره از جشنواره تئاتر تجربه همچنین یادآور شد: قبلا اجرای جشنواره منحصر به پردیس بود اما امسال عمارت روبرو هم به سالن‌های اجرایی آثار اضافه شد و همچنین خانه فرهنگ مانا که متعلق به خانم ستاره اسکندری است از ما حمایت کردند. همچنین قرار است مناطق آزاد هم کارهای برگزیده را به صورت رپرتوار اجرا کرده و تالار مولوی هم آثار برگزیده را نمایش دهد.
کاوندی با اشاره به برگزاری بزرگداشت‌های این دوره از جشنواره گفت: از سعید پور صمیمی، پرویز پور حسینی، هما جدی‌کار و از یک دانشجوی فعال هم تقدیر خواهد شد ولی هنوز شخص موردنظر انتخاب نشده است.
او همچنین با بیان اینکه «زمان هر نمایش زیر ۳۵ دقیقه است تا ببینیم هنرجویان در این محدودیت زمانی چه توانایی می‌توانند از خودشان نشان دهند» گفت: امسال بلیت‌فروشی نداریم‌ و تماشای آثار رایگان است و علاقه‌مندان فقط باید نمایش‌ها را رزرو کنند.
کاوندی با بیان اینکه «همیشه اینطور تصور می‌شد که می‌توان جشنواره تئاتر تجربه را با حداقل هزینه کار کرد ولی عملا این کار بسیار سخت است» گفت: اگر امسال کمک هزینه‌ای به جشنواره تعلق بگیرد می‌توانیم کمک هزینه اجرای برخی آثار را تامین کنیم.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟