بازگشت مفیستو به صحنه تالار مولوی

نمایش بوی خواب به کارگردانی سهراب سلیمی از هفته اول آبان ماه قرار است در تئاتر شهر به صحنه برود.

مسعود دلخواه یکی از بازیگران این نمایش است که با قاسم زارع و شهره سلطانی در این نمایش هم‌بازی شده است. وی درباره این نمایش در گفت‌وگو با فارس گفت: پیشنهاد بازی در این نمایش یک مرتبه پیش آمد و قرار نبود که من مهر و آبان در نمایشی حضور داشته باشد چرا که تعهداتی به برخی سریال‌ها دارم.

وی در ادامه افزود: من و سهراب سلیمی دوستان دانشگاهی هستیم که در گروه رکن الدین خسروی حضور داشتیم ضمن اینکه در چند سال اخیر در ایران اغلب کارهای کارگردانی او را دیده‌ام بنابراین از یک آشنایی نسبی با او برخودار بودم.

دلخواه با اشاره به اینکه متن اقتباسی از نمایش آرامش از نوعی دیگر اثر تام استوپارد است که توسط محمد چرمشیر نویسندگی شده است،‌توضیح داد: البته نمایش با رویکرد جدید کار شده است و محمد چرمشیر ساختار جدیدی بدان داده است که جذابیت های خاصی دارد.

وی همچنین گفت: تمرینات نمایش خیلی سریع و عجله‌ای در دو تا سه هفته انجام شد ، که البته با برنامه‌های من هماهنگ بود.

دلخواه درباره نمایشنامه گفت: در این نمایشنامه دغدغه انسان معاصر تشریح شده است که البته فردی و اجتماعی آن مدنظر است قرار است نمایش از هفته اول آبان به مدت یک ماه اجرا شود.

وی درباره نمایش مفیستوی خود که پیشتر در تالار مولوی به صحنه رفته بود و با استقبال زیاد هم مواجه شده بود، گفت: این نمایش هم از چند جا دعوت برای اجرا شده است هم تئاتر خصوصی و هم دولتی که البته با مذاکره و صحبت با تالار مولوی و ابراز علاقه آنها قرار شد به خاطر ماهیت دانشگاهی که کار دارد همین جا طبق قرار دی ماه و بهمن ماه اجرای مجدد برویم . 90 درصد نمایش تغییر نخواهد داشت به استثنای دو تا سه بازیگر Actor و چند نفر در گروه همسرایان.

این پیشکسوت تئاتری درباره این سوال که ترجیحش به کارگردانی با بازیگری تئاتر است،‌گفت: من به طور کلی خودم را کارگردان تئاتر می‌دانم که اگر نقش‌های درخور و با ارزش و پیچیده‌ای به من پیشنهاد شود از سوی کارگردان‌های با سواد می‌پذیرم پس کارگردانی هستم که گاهی بازی می‌کند تا برعکس آن حاکم باشد . البته من در رأس یک مثلث سه گوشه معلمی،‌کارگردانی و بازیگری قرار دارم .

وی درباره کارهای تلویزیونی‌اش توضیح داد: کار تلویزیونی اخیرا چند سریال داشتم، یکی از آنها سریال نجوا به کارگردانی ابراهیم شیبانی است که البته من در چند قسمت آن حضور داشتم و نقش من تمام شد قرار است این کار سال آینده در تلویزیون پخش شود. یک کار دیگر هم ریالی است که در آذر و دی ماه انجام خواهد شد و عنوانش را بعدا اعلام می‌کنم .

به گزارش فارس، امروز از پوستر نمایش «بوی خواب» به کارگردانی سهراب سلیمی و نویسندگی محمد چرمشیر(بازخوانی نمایش آرامش از نوعی دیگر اثر تام استوپارد) نیز رونمایی شد.

پوستر و بروشور این نمایش را ایوب دهکردی طراحی کرده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟