ماجرای نصب آنتن اپراتور نسل چهارم در تئاتر مستقل تهران

باقر سروش کارگردان «اپراتور نسل چهارم» که در تئاتر مستقل تهران روی صحنه است درباره استقبال از این اثر نمایشی گفت: معمولا قاعده اجراهای تئاتر این است که چند روز اول شاهد اجراهای ایده آلی نیستیم و اجراهای ابتدایی صرف آزمون و خطا و جا افتادن نمایش می شود به این دلیل که امکان گرفتن اجراهای ژنرال قبل از اجرای رسمی گروه، کمتر به وجود می آید اما با این وجود نمایش بازخوردهای خوبی دریافت کرده است و شاهد استقبال قابل قبولی از کار بوده ایم. من نیز به عنوان کارگردان از کیفیت نمایش رضایت دارم و سیر صعودی استقبال مخاطبان از کار نیز نشان می دهد که تماشاگران هم از دیدن اثر راضی هستند.

وی درباره اینکه نمایش تولید کمپانی تئاتر مستقل تهران است، بیان کرد: ما گروهی هستیم که پیش از شکل گیری تئاتر مستقل به مدیریت مصطفی کوشکی و هستی حسینی، نیز در حوزه تئاتر تجربی و دانشگاهی فعالیت می کردیم که شکل گیری کمپانی تئاتر مستقل در ادامه همان همکاری گذشته ماست و من نیز در پروژه های گذشته یعنی «رویای یک شب نیمه تابستان» و «رومئو و ژولیت» در مقام نویسنده حضور داشتم. در ادامه همین همکاری قرار بر این شد که در حوزه تئاتر اجتماعی کار کنیم و به پیشنهاد گروه تصمیم گرفتیم متن «اپراتور نسل چهارم» را روی صحنه ببریم.

این نویسنده درباره ویژگی های نمایش یادآورد شد: نمایش «اپراتور نسل چهارم» نیز تولیدی کمپانی تئاتر مستقل محسوب می شود و این طور نیست که گروهی از بیرون تحت حمایت این کمپانی قرار گرفته باشد. قصه این نمایش در حوزه اجتماعی نوشته شده و محوریت داستان روی خانواده ای است که منزلشان در تهران توسط تعدادی مهندس مخابرات به عنوان بهترین مکان برای نصب آنتن دکل اپراتور نسل چهارم که مربوط به حوزه موبایل است، شناسایی می شود و قرار است به این خانواده بابت نصب این دکل در خانه شان پولی پرداخت شود اما آنها به این صرافت می افتند که پدر خانواده از این ماجرا مطلع نشود. این قصه خطی نمایش است اما حول این قصه داستان های فرعی نیز روایت می شود تا بعد اجتماعی کار پررنگ تر شود.

سروش متذکر شد: این نمایش یک درام خانوادگی صرف نیست و داستان های این خانواده به مسایلی بالاتر ارجاع پیدا می کند. ماهیت نمایش رئالیستی نیست البته بازی ها به شکل رئالیستی اجرا می شود و داستان نیز در مواجهه اول واقع گرایانه به نظر می رسد اما بعد شاهد رگه هایی از فانتزی و سوررئال در اثر هستیم که نمایش را وارد فضایی انتزاعی می کند.

وی در پایان تصریح کرد: در حوزه درام با فشردگی زمان و مکان روبرو هستیم بنابراین این قاعده نیز باید در اجرا و طراحی صحنه هم اتفاق بیفتد و چه بهتر که بتوانیم از رئالیسم صرف فاصله بگیریم که بر همین مبنا طراحی صحنه و لباس نمایش نیز به انتزاع نزدیک است اما ماهیت بازی ها در لایه بیرونی رئالیستی به نظر می رسد.

نمایش «اپراتور نسل چهارم» به کارگردانی باقر سروش و با حضور بازیگرانی چون امیرمهدی ژوله، بهاره رهنما، شهروز دل افکار و نسیم اسدپور از ۱۲ مهرماه تا ۱۴ آبان‌ماه هر شب ساعت ۱۹ در تئاتر مستقل تهران روی صحنه است.

این نمایش پس از اجراهایی چون «باد شیشه را لرزاند»، «رویای یک شب نیمه تابستان» و «رومئو و ژولیت» تازه ترین اثر نمایشی تئاتر مستقل تهران محسوب می شود.

در خلاصه این نمایش آمده است: گروهی مهندس ژاپنی به محله ای در تهران آمده اند برای نصب دکل اپراتور نسل چهارم و پول خوبی بابت نصب آن در یکی از خانه های قدیمی می پردازند...برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟