واکنش سناتور روس به دیدگاه اوباما درباره "ابرقدرت نبودن روسیه"

به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "آلکسی پوشکوف" عضو ارشد کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه به اظهار نظر "باراک اوباما" رئیس جمهوری پیشین آمریکا مبنی بر اینکه ابرقدرت خواندن روسیه نادرست است، برای اینکه این کشور گویا تعداد زیادی پایگاه نظامی ندارد، واکنش نشان داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اوباما این نظریه را در جلد اول کتاب خاطرات خود تحت عنوان "سرزمین موعود" بیان کرده است. به عقیده وی، روسیه برای رسیدن به موقعیت ابرقدرتی، عدم وجود شبکه‌ای از متحدین و فقدان پایگاه‌های نظامی کافی است.

پوشکوف در صفحه توئیتر خود در این باره نوشت: «زمانی باراک اوباما روسیه را "یک قدرت منطقه‌ای" نامید، او اشتباه می‌کرد: این مسئله با روند توسعه اوضاع در سوریه و ونزوئلا، جایی که ایالات متحده به اهداف خود نرسید، به خوبی آشکار شد. ظاهراً او اکنون هم حاضر به درک موقعیت روسیه نیست.»

این سناتور با یادآوری اینکه اوباما می‌خواست، ولی نتوانست "اقتصاد روسیه را خرد کند"، افزود: «در حقیقت، اوباما در برخورد با روسیه دچار تزلزل شده. بنابراین او هنوز از این مسئله عصبانی است.»

باراک اوباما در کتاب سرزمین موعود خود، که در 17 نوامبر (27 آبان) منتشر شد، نوشت که اصلی‌ترین موانع روسیه برای دستیابی به موقعیت ابرقدرتی ، کمبود متحدان و پایگاه‌های نظامی این کشور است. به عقیده رئیس جمهوری سابق ایالات متحده، اقتصاد روسیه "تقریباً بطور کامل" به صادرات منابع طبیعی وابسته است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 628929 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟