حملات یمنی‌ها باز هم واگذاری سهام آرامکو را به تأخیر انداخت

به گزارش رکنا، دو منبع سعودی مطلع روز پنجشنبه (دیروز) از تأخیر دوباره در واگذاری سهام شرکت نفتی آرامکو خبر دادند.

آنها به خبرگزاری رویترز گفتند که دولت سعودی قصد دارد به منظور به روز رسانی گزارش‌های مالی سه ماهه سوم سال، واگذاری سهام آرامکو را به تأخیر بیاندازد.

یکی از این منابع گفت که آنها (حاکمان سعودی) قصد دارند پس از حمله به تأسیسات نفتی آرامکو در چهاردهم سپتامبر گذشته ( ۲۳ شهریور) تمام تلاش خود را برای رسیدن به قیمت مدنظر و نتایج مطلوب به کار گیرند که این موضوع نشان می‌دهد تأثیر منفی حمله مذکور همچنان بر ارزش سهام آرامکو ادامه دارد.

در این گزارش اشاره‌ای به تاریخ مدنظر دولتمردان سعودی برای عرضه سهام آرامکو ذکر نشده است.پیش از این منابع آگاه در این زمینه گفته‌ بودند که دولت سعودی مجوز عرضه سهام آرامکو در بازار بورس عربستان را احتمالا طی روزهای باقیمانده از هفته جاری صادر خواهد کرد.

پیشتر نیز «یاسر الرمیان»، رئیس آرامکو در حاشیه برگزاری مجمع سرمایه‌گذاری روسیه ـ عربستان مدعی شده بود که ممکن است عرضه اولیه سهام آرامکو خیلی زودتر از چیزی که فکرش را بکنید انجام شود. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

ریاض ارزش کل آرامکو را دو هزار میلیارد دلار برآورد کرده است و انتظار دارد از عرضه پنج درصد سهام آن ۱۰۰ میلیارد دلار تامین سرمایه کند؛ اما حمله یمنی‌ها به تأسیسات آرامکو برنامه سعودی‌ها را با مانع بزرگی همراه کرده است.

مؤسسه رتبه‌بندی «فیچ ریتینگ» درتاریخ هستم مهر ماه گذشته رتبه اعتباری عربستان سعودی را از A+ به A کاهش داد که هرچند با اعتراض دولت سعودی مواجه شد اما نشان داد که ریسک سرمایه‌گذاری در این کشور به دلیل جنگ با یمن افزایش یافته است و سرمایه‌گذاران جهانی با احتیاط بیشتری وارد بازار سعودی خواهند شد.

فارس/ برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

 

 

کدخبر: 510939 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟