دیدار مقامات نظامی آمریکا و ناتو با رئیس کل نیروهای مسلح قطر

به گزارش رکنا، غانم بن شاهین الغانم، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قطر روز پنجشنبه با تعدادی از مقامات نظامی آمریکا در پایتخت دوحه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع قطر، الغانم در دفتر خود با سرلشکر «کارل موندی» ، فرمانده نیروی دریایی در فرماندهی تروریست‌های سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در خاورمیانه) دیدار کرد.

رئیس ستاد نیروهای مسلح قطر همچنین با «چارلز هوپر» مدیر آژانس همکاری‌های امنیتی در ارتش آمریکا (شاخه نظارت بر فروش‌های تسلیحاتی خارجی در پنتاگون) دیدار و گفت‌وگو کرد.

الغانم همچنین با «جیووانی رومانی» رئیس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در اداره امور سیاسی و امنیتی ناتو در بروکسل دیدار کرد.

در این نشست‌ها روابط نظامی بین آمریکا و قطر و راه های تقویت و توسعه آن مورد بررسی قرار گرفت.

بیانیه وزارت دفاع قطر به جزئیات دیگری از دیدارهایی که به طور جداگانه صورت گرفت منتشر نکرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در غرب آسیا «سِنتکام» اجرای تعداد زیادی از عملیات‌های نظامی در کشورهای منطقه از جمله سوریه، یمن، عراق و افغانستان را بر عهده دارد. پس از آنکه آمریکا در 19 فروردین، سپاه را در لیست تروریستی خود قرار داد، متقابلا ایران نیز نیروهای آمریکا در منطقه (سنتکام) را تروریستی اعلام کرد.

دوحه و واشنگتن، ژانویه گذشته درباره توسعه حضور آمریکا در پایگاه العدید به عنوان بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه، یادداشت تفاهمی امضا کرده بودند. هم اکنون نزدیک به سیزده هزار نظامی آمریکایی که اکثر آنها از نیروی هوایی هستند و ایران آنها را تروریستی اعلام کرده است، در این پایگاه حضور دارند.

اما روزنامه واشنگتن‌پست به تازگی در گزارشی اختصاصی به نقل از فرماندهان ارتش آمریکا از روند انتقال بخشی از فعالیت مرکز عملیات هوایی ایالات متحده در قطر، به خاک آمریکا خبر داده و گفته بود که افزایش تنش‌ها با ایران به این برنامه سرعت بخشیده‌ است.

فارس/برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 510934 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟