حمله مشکوک به خانه رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه

به گزارش رکنا، پلیس روسیه اعلام کرد: مردی نقابدار به زور وارد خانه "اِلا پامفیلووا" رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات این کشور در حومه شهر مسکو شده و با شوکر به او حمله کرده است.

وزارت کشور روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: این فرد مهاجم سحرگاه امروز جمعه وارد خانه الا پامفیلووا در حومه مسکو شده و قبل از آنکه فرار کند او را با شوکر مضروب ساخته است.

مقام‌های روسیه انگیزه این فرد مهاجم را از این حمله اعلام نکرده‌اند و هیچ مورد سرقتی نیز در این حادثه اتفاق نیفتاده است.

کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه که تحت رهبری پامفیلووا قرار دارد اعلام کرده حال او بعد از وقوع این حمله مساعد بوده و قادر است در نشستی که برای شرکت در آن طی عصر امروز برنامه ریزی کرده بود حضور پیدا کند.

پامفیلووا یکی از چهره‌های مورد اعتراض مخالفان روسی طی تظاهراتشان در تابستان امسال بوده است. کمیسیون تحت امر وی پیشتر اقدام به تایید تصمیم چندین مقام رده پایین تر برای ممنوع ساختن کاندیداتوری نزدیک به 12 نامزد مستقل در انتخابات مربوط به شهر مسکو کرد.

این حمله دو روز پیش از برگزاری انتخابات منطقه‌ای در روسیه صورت می‌گیرد. تصمیمات مقامهای روسیه از جمله پامفیلووا نسبت به انتخابات شهر مسکو و تصمیم آنها در ممنوع کردن کاندیداتوری چندین تن از نامزدهای مخالفان باعث به راه افتادن تظاهرات در هفته های اخیر در این شهر شده است. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 501805 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟