عدم همکاری عربستان در جابجایی‌ زائران حج تمتع ۹۸

عابدزاده در مراسم بدرقه نخستین گروه از زائران حج تمتع 98 که صبح امروز در فرودگاه امام خمینی برگزار شد خطاب به زائران اظهار کرد: از میان چند میلیارد مسلمان جهان و از میان 85 میلیون ایرانی، شما برای عزیمت به این سفر معنوی انتخاب می‌شوند؛ از این رو شما افراد ویژه‌ای هستید و باید قدر آن را بدانید.

وی با بیان اینکه انجام عملیات حج جزئی از ذات صنعت حمل ونقل هوایی است افزود: هزاران عملیات انجام می‌شود تا یک حاجی جابه‌جا شده از فرودگاهی به فرودگاه دیگری برسد. ما در شریطی زندگی می‌کنیم که محدودیت‌هایی برای کشورمان وجود دارد اما تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم شما سفر آرامی داشته باشید.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور تشریح کرد: در سالهای گذشته خط هوایی عربستان به ما کمک می‌کرد و حدود 25 درصد از جابه‌جایی‌ها با کمک آنها انجام می‌شد ولی امسال این همکاری صورت نگرفت و همه مسافران را باید خودمان جابه‌جا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در همه امور چه مسائل فرودگاهی و چه مسائل مربوط به پرواز هیچگونه کوتاهی برای انجام پرواز ایمن نخواهیم کرد. چرا که ایمن جابه‌جا شدن یک زائر برایمان اهمیت بیشتری دارد.

به گفته وی همه مسئولین و دست‌اندکاران در تلاش هستند پروازها به صورت امن انجام شود.

سردار مهری فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور نیز در این مراسم اظهار کرد: زائران توجه کنند که مدتی میهمان کشور عربستان هستید از این رو باید از قوانین و مقررات موضوعه آن کشور تبعیت کرده و به آن احترام بگذارید.

وی افزود: 14 سال انتظار برای تشرف به حج مدت زمان زیادی است اما شاهد بوده‌ایم برخی افراد به دلیل اینکه قوانین آن کشور را رعایت نکردند همکاران ما مجبور شدند از ادامه سفرشان جلوگیری کنند از این رو توجه به نکاتی که به زائران گوشزد شده از جمله حمل و مواد مخدر و داروهای ممنوعه، ضروری است.

مهری تاکید کرد: توجه به عدم حمل مواد مخدر و داروهای ممنوعه که جرم محسوب می‌شود به زائران اعلام کرده‌ایم و فرماندهان ما در فرودگاه نیز آنها را دوباره یادآوری خواهند کرد، امیدواریم همه 86 هزار زائر ایرانی بتوانند بدون هیچ مشکلی عازم این سفر معنوی شوند.

به گفته مهری در اقدامی جدید فرماندهان ملزم شده‌اند تا از ابتدا تا انتهای سفر به سوالات زائران پاسخ دهند، اما اگر برای زائری پرونده قضایی تشکیل شود وی یا از ادامه سفر محروم خواهد شد و یا با تأخیر به کاروان ملحق می‌شود که امیر خسران بسیار زیادی برای زائر به شمار می‌آید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 487394 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟