تندروی در حفتر به حد تروریسم رسیده است

به گزارش رکنا، امر الله ایشلر، فرستاده ترکیه به لیبی و نماینده پارلمانی حزب "عدالت و توسعه" در آنکارا در گفت‌وگویی مطبوعاتی تاکید کرد که خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" به دنبال ناکام گذاشتن تمام راه‌حل‌های سیاسی در این کشور است و تندروی وی به حد تروریسم رسیده است.

ایشلر ادامه داد: حفتر سعی دارد لیبی را به سمت رادیکالیسم و تروریسم سوق دهد و بازداشت شش تن از شهروندان ترک توسط نیروهای حفتر در شهر بنغازی لیبی گویای این مساله است. ترکیه خواهان تحقق راه حل سیاسی برای بحران لیبی تحت رهبری طرف‌های قانونی است و کسانی که بر حل و فصل نظامی بحران لیبی اصرار می‌ورزند، هدفشان بر هم زدن ثبات این کشور است که این امر بر خلاف آن چیزی است که ترکیه می‌خواهد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: آنکارا همکاری شفافی دارد و بر اساس قوانین بین‌المللی از دولت وفاق ملی لیبی که از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته می‌شود، حمایت می‌کند. طبق احکام و دستورات قانونی ملی و بین‌المللی نیروهای حفتر شبه‌نظامیانی غیرقانونی به شمار می‌آیند. برخی‌ها سعی دارند که بگویند حفتر در جنگ علیه تروریسم مشارکت دارد، اما این امر هرگز این واقعیت را از بین نمی‌برد که آنها پس از شکست نیروهایشان در مقابل نیروهای دولت قانونی، اقدامات تروریستی‌ خود را آغاز کردند.

پیش تر، احمد المسماری، سخنگوی نیروهای حفتر، ترکیه را به حمایت از دولت وفاق ملی متهم و تاکید کرد: تمامی کشتی‌ها و جنگنده‌های ترکیه از اکنون به بعد اهداف متخاصم برای ما محسوب می‌شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 486236 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟