80 تروریست در پاتک سوریه به هلاکت رسیدند

گروههای تروریستی «جبهه النصره، جیش العزه و الحزب الترکستانی» به همراه عناصر «ارتش ملی» -وابسته به ترکیه- به مواضع ارتش سوریه در استان حماه حمله کردند که نیروهای سوری این حملات را دفع کردند.

 گروههای تروریستی حاضر در محور شمال غربی استان حماه بار دیگر به مواضع ارتش سوریه حمله کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که این حمله توسط عناصر گروههای تروریستی «جبهه النصره، جیش العزه و الحزب الترکستانی» در محور شهرک «کفرنبوده» صورت گرفت.

خبرنگار اسپوتنیک که در حماه حضور دارد، اعلام کرد که ارتش سوریه توانسته است این حمله را دفع کرده و شمار زیادی از عناصر تروریستی را از پای درآورد.

یک منبع بلندپایه نظامی سوری در توضیح جزئیات این حمله گفت: «با آغاز حمله، نیروهای ارتش سوریه توانستند نفربرزرهی بمب‌گذاری شده را در اطراف کفرنبوده منهدم کنند. پس از این انفجار، حمله شدیدی از سوی صدها عنصر مسلح در محور الهبیط-کفرنبوده آغاز شد».

این منبع سوری تأکید کرد که حملات مذکور بیش از چهار ساعت طول کشید و ارتش سوریه توانست پس از دفع این حمله، به مواضعی حمله کند که تروریستها توانسته بودند پیشروی کنند.

همزمان با عملیات زمینی ارتش، جنگنده‌های سوری و روس نیز مسیرهای امدادرسانی تروریستها را در «خان شیخون، القصابیة، عابدین» و الهبیط بمباران کردند.

به گفته منبع سوری، نیروهای ارتش سوریه توانستند بار دیگر کنترل وضعیت میدانی را به دست گرفته و آن را به وضعیت پیش از حمله بازگردانند.

تروریستها همزمان با حمله به کفرنبوده، به مواضع ارتش سوریه در ارتفاعات «هواش» و مناطق «الحمیرات و الحویز» حمله کردند که ارتش، این حملات را نیز دفع کرد.

این منبع نظامی در پایان اظهارات خود تصریح کرد که در جریان دفع حملات مذکور بیش از 80 تروریست کشته و بیش از دهها نفر از آنان نیز زخمی شدند.

حضور تروریستهای وابسته به ترکیه در حمله به ارتش سوریه

در همین ارتباط، روزنامه «الاخبار» لبنان نیز به عملیات مذکور تروریستها در کفرنبوده و سایر محورها پرداخت و به مشارکت «نمایشی» عناصر گروه تروریستی موسوم به «ارتش ملی» اشاره کرد؛ گروهی که تحت حمایت ترکیه قرار دارد.

الاخبار اعلام کرد که در این عملیات عناصر ارتش ملی حضور داشتند، ولی حضور این عناصر بیش از آنکه جنبه نظامی داشته باشد، بیشتر محتوای سیاسی دارد.

مسئله جالب توجه نیز اینکه، پیش از این، «ابومحمد الجولانی» سرکرده تحریر الشام از ارتش ملی خواسته بود که عملیاتهای خود را آغاز کنند تا از فشار ارتش سوریه به تروریستها در حماه کاسته شود.

ترکیه اواسط آگوست سال 2018 (مرداد 1397) در شمال سوریه ارتش ملی را تشکیل داد و معارضان تأکید کردند که این اقدام، تلاشی از سوی آنکاراست تا مانعی برای عدم آزادی مناطق شمالی توسط ارتش سوریه باشد.

«هیثم العفیسی» فرمانده این گروه نیز گفته بود که ارتش ملی تحت حمایت مادی و تسلیحاتی و لجستیکی ترکیه قرار دارد و دولت سوریه، «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) –که ترکیه آن را تروریستی می‌داند- و داعش را دشمن این گروه معرفی کرده بود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 477839 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟