ترامپ با مقامات انگلیس در لندن دیدار نمی‌کند

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای اجتناب از اعتراضات گسترده در اولین سفر رسمی‌اش به انگلیس در خارج از لندن با مقام‌های این کشور دیدار خواهد کرد.

دیدار ترامپ Trump با ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در محل سکونت او و با ملکه الیزابت در قلعه وینزر انجام خواهد شد که هر دو در خارج از لندن قرار دارند.

بیش از ۵۰ هزار نفر برای شرکت در تظاهراتی در مرکز لندن علیه ترامپ و سیاست‌های او اعلام آمادگی کرده‌اند. معترضان به سیاست‌های ترامپ در حمایت از نژادپرستی، تبعیض جنسیتی و دیدگاه‌هایش درباره مهاجران انتقاد دارند.

این در حالیست که شهردار لندن نیز اعلام کرده است به معترضان اجازه می‌دهد همزمان با سفر ترامپ به انگلیس، بالون «بچه ترامپ» را بر فراز ساختمان پارلمان این کشور به پرواز درآورند.

در پی دعوت سال گذشته دولت انگلیس از رئیس جمهور آمریکا برای سفر رسمی به انگلیس علاوه بر صد‌ها نهاد و سازمان غیردولتی و مدافع حقوق بشر و صلح طلب هزاران نفر از مردم انگلیس نیز با شیوه‌های مختلف از جمله امضای تومار الکترونیکی و تظاهرات، خشم خود را از این دعوت ابراز و از دولت خواستند دعوت خود را پس بگیرد.

با نزدیک شدن زمان سفر ترامپ به انگلیس مخالفان او و سیاست‌هایش اعلام کردند همزمان با سفر او بزرگترین تظاهرات علیه یک رئیس جمهور را در انگلیس برگزار خواهند کرد.

 

کدخبر: 395718 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟