به گزارش گروه سیاسی رکنا، به نقل از سی ان ان، سازمان هلال احمر فلسطین از زخمی شدن دست کم 45 معترض فلسطینی در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد و گفت: بیشتر معترضان به علت اصابت گلوله پلاستیکی یا گاز اشک آور زخمی شده اند.
رژیم صهیونیستی پس از شدت گرفتن تظاهرات اعتراض آمیز فلسطینی ها و به خشونت کشیده شدن رویدادهای نخستین روز خشم در پاسخ به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، صدها تن از نظامیان خود را در کرانه باختری (اشغالی) مستقر کرد.
مقامات کاخ سفید به این مهم اذعان دارند که تصمیم ترامپ Trump در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی ، فرآیند به اصطلاح صلح خاورمیانه (غرب آسیا) را از مسیر خارج می کند اما رئیس جمهور آمریکا برای برآورده کردن یکی از وعده هایی که در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری در سال 2016 به مردم این کشور داد، این تصمیم را اتخاذ کرد.
این در حالی است که هم پیمانان اصلی واشنگتن از جمله امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و ترزا می، نخست وزیر انگلیس و سران کشورهای عربی خاورمیانه از این تصمیم به شدت ابراز نگرانی کرده اند. مقامات تشکیلات خودگردان فلسطینی هم پس از اعلام این تصمیم ترامپ تاکید کردند آمریکا دیگر نباید در فرآیند به اصطلاح صلح نقشی ایفا کند.
پس از اعلام تصمیم ترامپ ، اعتراض های گسترده ای در اراضی اشغالی فلسطین شکل گرفته و این اعتراض ها دارند دامنه دارتر می شوند. معترضان فلسطینی بار دیگر با پرتاب سنگ به سوی نظامیان رژیم صهیونیستی خشم خود را به نمایش گذاشتند و نظامیان اسرائیل هم برای پراکنده کردن معترضان به شلیک گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی اقدام کردند.
معترضان فلسطینی از جمله زنان ، مردان و کودکان ، پیر و جوان به خیابان های رام الله و دیگر شهرهای اراضی اشغالی آمدند و با سر دادن شعار ، نارضایتی ، خشم و انزجار خود را از این تصمیم رئیس جمهور آمریکا ابراز کردند.
تاکنون ده ها فلسطینی به علت اصابت گلوله های پلاستیکی یا استنشاق گاز اشک آور زخمی و راهی بیمارستان شده اند. همه ی معترضان از آمریکایی ها و بویژه از رئیس جمهور ترامپ و نیز از اسرائیلی ها اعلام انزجار می کنند و از تصمیم ترامپ به شدت خشمگین شده اند. معترضان فلسطینی از مقام های تشکیلات خودگردان هم شکایت دارند و می گویند باید خیلی زود در پاسخ به این اقدام رئیس جمهور آمریکا موضع گیری کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 334798 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟