تمجید ترامپ از معاونش به دلیل اقدامش در قبال بازیکنان فوتبال آمریکایی+ تصاویر

به نقل از شبکه سی ان ان؛ «مایک پنس»، معاون رئیس جمهور آمریکا، به دلیل آنکه بازیکنان دو تیم لیگ فوتبال آمریکایی (NFL) حاضر نشدند شیوه ادای احترام خود را به پخش سرود ملی این کشور تغییر دهند، محل ورزشگاه را ترک کرد. این اقدام پنس بلافاصله از سوی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، مورد تمجید قرار گرفت.

مایک پنس پس از ترک ورزشگاه در حساب توییتر خود نوشت: ورزشگاه را ترک کردم به دلیل آنکه من و رئیس جمهور ترامپ Trump حاضر نیستیم در هیچ رویداد ورزشی و یا مکانی قرار بگیریم که در آن به سربازان، پرچم و سرود ملی آمریکا «بی احترامی» می شود.

وی سپس عکسی مربوط به چند سال پیش از خود و همسرش در توییتر منتشر کرد که در حال تماشای مسابقات فوتبال آمریکایی، به شیوه مرسوم دست ها را بر روی سینه گذاشته و به پخش سرود ملی آمریکا ادای احترام می کنند.

ترامپ نیز که از این اقدام معاونش بسیار خرسند شده بود با انتشار یک توییت به آن پاسخ داد و نوشت: من از مایک پنس خواسته بودم اگر بازیکنان زانو زدند و به پخش سرود ملی احترام نگذاشتند، ورزشگاه را ترک کنند.

دونالد ترامپ جونیورز، پسر بزرگ رئیس جمهور آمریکا، نیز در حمایت از پنس توییتی منتشر کرد و گفت: خدا را شکر، سرانجام پس از یک دهه خیلی عالی است ما مقاماتی داریم که یک بار دیگر به کشورمان احساس غرور و تعصب دارند.

پیش از این ترامپ نسبت به ادای احترام بازیکنان فوتبال آمریکایی هنگام پخش سرود ملی آمریکا که زانو می زنند اعتراض کرده بود. ترامپ حتی خواستار اخراج این بازیکنان شد و جنجال رسانه ای بزرگی به راه انداخت.

زانو زدن بازیکنان فوتبال آمریکایی هنگام پخش سرود ملی این کشور، نمادی از اعتراض آنها به تبعیض نژادی است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

6872881_597

کدخبر: 314377 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟