ورود سرخابی ها به بورس بزودی

بورس / مسعود سلطانی‌فر در جلسه خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با اشاره به روند اقدامات صورت گرفته برای واگذاری این دو باشگاه اظهارکرد: در چند ماه گذشته مراحل پیگیری خصوصی‌سازی این دو باشگاه را با جدیت و اولویت کاری انجام دادیم و اگر این عزم و اراده از سوی وزارت ورزش و سازمان خصوصی‌سازی نبود و جلسات هفتگی به صورت مداوم برگزار نمی‌شد شاید تا دو، سه سال دیگر نیز این کار صورت نمی‌گرفت.

وزیر ورزش و جوانان، افزود: وزارت ورزش در سه، چهار سال گذشته این دو باشگاه را حتی بدون یک ریال اعتبار دولتی و صرفاً از محل درآمد حاصل از تبلیغات اداره کرده و هر دو تیم در بالاترین سطح لیگ حضور داشتند.

سلطانی‌فر با بیان این که سرخابی‌ها در این چند سال وضعیت خوبی داشتند و به لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند، خاطرنشان کرد: در این شرایط تحریم ما هیچ‌گونه هزینه‌ای برای دو باشگاه ازاعتبارات دولتی انجام ندادیم؛ ولی از تعاملات و ارتباطات و همه ظرفیت‌های وزارت ورزش استفاده شد تا این دو باشگاه که بیشترین هوادار را دارد به خوبی اداره شود.

وی ادامه داد: اداره این دو باشگاه بدون اتکا به بودجه دولتی و در شرایط سخت تحریم به نحو مطلوبی انجام شد و امسال نیز هر دو باشگاه در بالای جدول لیگ قرار دارند و دو تیم به نیمه‌نهایی جام حذفی رسیدند و در لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور دارند و این یکی از دستاوردهای مهم وزارت ورزش محسوب می‌شود.

ورود استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه

وزیر ورزش و جوانان اظهارکرد: امروز یکی از افتخارات دولت و سازمان خصوصی‌سازی این است که معضل بزرگ اداره این دو باشگاه به صورت دولتی حل شود و سهام دو باشگاه به مردم و هواداران واگذار شود. یقین داریم این اتفاق تاریخی و تأثیرگذار برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و ورزش کشور است و در رشد این دو باشگاه و فوتبال ملی اثرگذار خواهد بود.

سلطانی‌فر ضمن قدردانی از همه کسانی که برای خصوصی‌سازی شدن دو باشگاه کمک کردند، گفت: تشکر می‌کنم از مجموعه همکاران در وزارت ورزش و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، مسئولان عالی رتبه سازمان خصوصی‌سازی، وزارت امور اقتصاد و دارایی، اداره ثبت، دستگاه قضائی، وزارت راه و شهرسازی و همه دستگاه‌هایی که همکاری داشتند.

وی افزود: این دوستان کمک کردند که روند خصوصی‌سازی دو باشگاه تسریع شود و در اسرع وقت کارها را انجام دادند که ما توانستیم پیشرفت خوبی در مراحل مستندسازی و آماده‌سازی این دو باشگاه برای ورود به بازار سرمایه داشته باشیم، این را تضمین می‌کنیم که به زودی این دو باشگاه وارد بازار سرمایه شوند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟