این شرکت های بورسی از مالیات معاف می شوند

به گزارش رکنا، «سعید زرندی» افزود: یکی از دلایل راغب نبودن برخی شرکت‌های تولیدی به بازار سرمایه، مشکلات مالیاتی سال‌های گذشته است.

وی ادامه‌داد: پذیرش بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) از برنامه‌های وزارتخانه در سال‌جاری است.

رفع دغدغه شرکت ها برای ورود سازمان مالیاتی

زرندی گفت: برای ترغیب متقاضیان به پذیرش در بازار سرمایه، اقدامات موثری انجام شده که مهمترین آنها رفع دغدغه شرکت‌ها برای ورود سازمان مالیاتی به پرونده‌های سال‌های گذشته آنها بود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت توضیح داد: با حمایت سران قوا و تایید رهبر معظم انقلاب، این مشکل برای سال ۹۹ رفع شده است.

زرندی بیان‌داشت: با موافقت وزیر اقتصاد، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در هیات پذیرش بورس عضویت یافت، موضوعی که موجب تسریع در روند پذیرش شرکت‌های تولیدی خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که بخش صنعت راهی جز حرکت به سمت ابزارهای نوین مالی ندارد.

این مقام مسوول اضافه‌کرد: هم‌اکنون سیستم بانکی تنها منبع تامین مالی بخش تولید است، اما نمی‌تواند جوابگویی نیازهای بخش صنعت و معدن باشد؛ بر این اساس باید به سمت ابزارهای جدید رفت.

وی تاکیدکرد: اتفاق دیگر باید در خود بنگاه‌ها روی دهد، زیرا برخی شرکت‌های تولیدی توانسته‌اند در موضوع فناوری، کیفیت، بازار و غیره، خود را به روز کنند، اما در مدیریت مالی همچنان دیدگاه سنتی بر برخی بنگاه‌ها حاکم است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تاکید کرد: بنگاه‌های تولیدی باید با توجه به تحولات اقتصادی، مدیریت مالی خود را مورد بازبینی قرار دهند و با نگاه‌های جدید به سمت بهره‌مندی از ابزارهای نوین مالی و به‌ویژه بازار سرمایه حرکت کنند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟