ارزش کل بازار فرابورس ۱۷ درصد رشد کرد

به گزارش رکنا، مروری بر کارنامه فرابورس ایران در نخستین ماه پاییز امسال نشان می‌دهد طی ۲۱روز معاملاتی تعداد ۴۰میلیارد و ۴۹۹میلیون ورقه بهادار در ۵میلیون و ۹۳۳هزار نوبت به ارزش ۳۸۰هزار و ۳۲۳میلیارد ریال در بازارهای فرابورس خرید و فروش شده است که به ترتیب از رشد ۱۲۰درصدی حجم، افزایش ۱۲۰درصدی نوبت‌های معاملات و رشد ۳۲۵درصدی ارزش معاملات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

این در حالی است که میانگین حجم روزانه معاملات فرابورس در ماه گذشته ۳۰۴میلیون ورقه و میانگین ارزش معاملات نیز ۱۲۸۶۰میلیارد ریال بوده است.

همچنین بازار اول فرابورس در ماهی که گذشت تغییر مالکیت ۴ میلیارد و ۳۲۱میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۳هزار و ۱۵۹میلیارد ریال و بازار دوم مبادله ۱۶میلیارد و ۸۴۱میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۳۰هزار و ۸۹میلیارد ریال را به خود دیدند که این ارقام به ترتیب بیانگر افزایش ۱۸۰درصدی حجم و رشد ۵۰۸درصدی ارزش معاملات در بازار اول و رشد ۱۳۱درصدی حجم و ۴۷۴درصدی ارزش معاملات بازار دوم در مقایسه با دیماه سال ۹۷ است.

بر اساس گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، در بازار ابزارهای مالی نیز تعداد ۱۳۲میلیون اوراق بدهی به ارزش ۱۲۰هزار و ۷۸۷میلیارد ریال معامله شده است که از افزایش ۲۲۸درصدی حجم و ۲۴۴درصدی ارزش معاملات این بازار در دیماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت می‌کند.

افزون بر این، بالغ بر ۱۱۰۰میلیون واحد صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله به ارزش ۱۷میلیارد و ۸۸۰میلیون ریال و ۳ میلیون و ۳۰۰هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن(تسه) به ارزش ۱۴۱۵میلیارد ریال در این مدت در این بازار مورد معامله قرار گرفته است که نشان از افزایش ۱۶۹درصدی حجم و رشد ۱۹۹درصدی ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و همچنین رشد ۱۰۲درصدی حجم و افزایش ۵۲درصدی ارزش معاملات اوراق گواهی تسهیلات مسکن در مقایسه با دیماه پارسال دارد.

این گزارش می‌افزاید: شاخص کل فرابورس نیز که معاملات دیماه امسال را از ارتفاع ۴۵۵۹واحد آغاز کرده بود با ثبت رشد ۱۶درصدی در پایان این ماه به ارتفاع ۵۳۰۱واحد رسید و افزایش ۱۳۵درصدی را هم از ابتدای امسال به نام خود ثبت کرد.

به گزارش مهر، ارزش کل بازار فرابورس نیز که در ابتدای ماه گذشته ۴۷۷۱هزار و ۲۲۹میلیارد ریال بود در پایان این ماه با ثبت رشد ۱۷درصدی به عدد ۵۵۸۳هزار و ۴۰۴میلیارد ریال رسید و بدین ترتیب رشد خود از ابتدای سال را نیز به ۱۱۸درصد ارتقاء داد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟