محل شهادت دریادلان ایرانی در خلیج فارس گلباران شد

به گزارش رکنا، 16 مهرماه یادآور رشادت و حماسه آفرینی رزمندگان دریادل استان بوشهر در نبرد مستقیم با نیروهای متجاوز نظامی آمریکا در آبهای سرزمینی خلیج فارس در اطراف جزیره فارسی است.

16 مهرماه سال 1366 در زمان جنگ تحمیلی، رژیم بعث عراق پس از شکست در جبهه‌های زمینی و هوایی، جنگ را با حمایت کشورهای غربی و مرتجع منطقه به خلیج فارس کشاند که با رشادت حماسه آفرینان و دریادلان نیروی دریایی سپاه مواجه شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه صبح امروز در آیین گلباران آبهای خلیج فارس محل شهادت سرداران مبارزه مستقیم با آمریکا با گرامیداشت این روز مهم اظهار داشت: پس از شکست رژیم صدام در جبهه‌های زمینی و هوایی با حمایت کشورهای مختلف جهان از جمله آمریکا و حاشیه خلیج فارس حمله به تأسیسات اقتصادی را در دستور کار خود قرار دادند.

سردار رمضان زیراهی با بیان اینکه سال 1366 جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی به خلیج فارس کشانده شد گفت: در این عرصه، حمله به تأسیسات نفتی، پایانه نفتی جزیره خارگ، کشتی‌های تجاری و نفتکش در دستور کار دشمن قرار گرفت که دریادلان عملیات به مثل را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه "رزمندگان استان بوشهر در 16 مهرماه حماسه‌ای بی‌نظیری در مقابله به مثل در نبرد مستقیم با آمریکا خلق کردند" گفت: شهید نادر مهدوی به همراه دیگر همرزمانش در این روز در عملیات مقابله به مثل در نبرد مستقیم با نظامیان آمریکا هیمنه استکبار جهانی را در خلیج فارس شکستند.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه "در این عملیات شهید نادر مهدوی بالگردهای آمریکایی‌ها را در خلیج فارس ساقط کردند" خاطر نشان کرد: شهید نادر مهدوی و همرزمانش با خلق حماسه‌ای ابهت پوشالی آمریکای جهانخوار را درهم شکستند و آنها در قعر آب‌های خلیج فارس غرق کردند.

در این آیین یکی از رزمندگان عملیات مقابله به مثل با آمریکا در خلیج فارس این عملیات را تشریح کرد.

همزمان با سی‌وسومین سالروز شهادت نادر مهدوی و غلامحسین توسلی، بیژن گرد، نصرالله شفیعی، آبسالانی، محمّدیها و مجید مبارکی با حضور فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح در استان و خانواده معظم شهدا محل شهادت سرداران مبارزه با آمریکا خلیج فارس در اطراف جزیره فارسی بوشهر گلباران شد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 614025 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟