کشف 121 قطعه بهله پرنده شکاری از قاچاقچیان در استان بوشهر

بوشهر / به گزارش رکنا و به نقل از فرهاد قلی نژاد اعلام کرد: این محموله پرنده از یک شناور لندیگرافت درحین خروج از آبهای سرزمینی حوزه استحفاظی خلیج فارس توسط گشت منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه انصارالحسین متوقف گردید و پس از اطلاع رسانی به یگان حفاظت محیط زیست استان و دیر با نیابت قضایی از شناور توقیفی بازرسی و کشف شد.

وی یادآورشد: شناور یادشده و سرنشینان آن برای بازجویی ها و اقدام های اولیه تحویل نیروهای امنیتی و انتظامی شده اند و مراحل قضایی در حال انجام است.

قلی نژاد با اشاره به اینکه این کشف اولین عملیات موفق آمیز کشف و ضبط این پرندگان ارزشمند حاصل همکاری متقابل و تنگاتنگ یگان حفاظت محیط زیست بوشهر و دیر، با دستگاه های همکار همچون منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه انصارالحسین و دستگاه امنیتی و انتظامی استان است که از همکاری همه دستگاه ها و ارگانهای مربوط در جلوگیری از قاچاق پرندگان شکار تقدیر می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یادآورشد: پرندگان شکاری همه ساله از اواخر شهریورماه تا اواخرآذرماه مورد توجه متخلفین شکار و صید برای زنده گیری و قاچاق آنها به کشورهای حاشیه خلیج فارس قرار می گیرند.

پرندگان شکاری نقش مهمی در زنجیره اکولوژیک دارند

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه پرندگان شکاری در رأس هرم این جانوران قرار داشته و نقش مهمی در زنجیره اکولوژیک و تعدیل برخی از جمعیت ها و آفات دارند حضور و بقا نسل آنها از اهمیت وافری برخوردار است.

شایان ذکر است : پرندگان شکاری از جمله گونه های در معرض خطر انقراض بوده که تجارت آنها مشمول کنوانسیون منع تجارت بین المللی گونه های گیاهی و جانوری در معرض خطر انقراض ( سایتیس- cites ) است بنابراین هرگونه زنده گیری و انتقال آنها بین کشورها ممنوع و نیازمند مجوزهای کنوانسیون مذکور است و وفق قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران هرگونه زنده گیری، شکار و فروش پرندگان شکاری ممنوع است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 605461 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟