ملک وزارت دفاع در بورس امروز به فروش رفت

بورس / نخستین ملک وزارت دفاع واقع در شهرستان دماوند، دشت مشاء به مساحت ٣٦٢٣ مترمربع و با قیمت پیشنهادی 13میلیارد تومانی عرضه کننده در بورس کالا به فروش رفت.

این نخستین عرضه ملک در بورس کالا از سوی یک وزارتخانه بود که وزارت دفاع ورود به شیوه حراج الکترونیک املاک در بورس کالا را در راستای اجرای یکی از مصوبات دولت و بستر سازی برای سایر نهادهای دولتی، فروش املاک و اراضی در اتاقی شیشه ای و شفاف و کنار گذاشتن روش سنتی مزایده املاک اعلام کرده است.

پیش از این، قیمت پایه پیشنهادی این زمین در حالی 13 میلیارد تومان اعلام شده بود که تضمین متقاضیان خرید برای شرکت در حراج مبلغ 390 میلیون تومان (3 درصد قیمت پیشنهادی فروشنده) بصورت واریز وجه نقد یا تودیع ضمانت نامه بانکی در نظر گرفته شده است. مهلت واریز وجه تضمین و ثبت درخواست جهت شرکت در حراج نیز تا پیش از پذیرفته شدن بهترین قیمت پیشنهادی و انجام معامله خواهد بود.

نوع تسویه این عرضه که 9 آذر ماه در تابلوی املاک و مستغلات بورس کالا انجام می شود بصورت نقدی و اعتباری بوده و خریدار نهایی به عنوان برنده حراج، ظرف 10 روز کاری بعد از تاریخ انجام معامله فرصت دارد 40 درصد بخش نقدی را به حساب عملیاتی بورس کالا واریز کند.

براساس شرایط مندرج در اطلاعیه عرضه این ملک در خصوص مهلت و نحوه تقسیط و وثایق مورد نیاز توسط خریدار در مرحله دوم نیز برنده حراج باید معادل 40 درصد از ثمن معامله را ظرف مدت حداکثر 90 روز پس از تنظیم مبایعه نامه و همزمان با تحویل ملک به خریدار واریز کند. در مرحله سوم نیز معادل 20 درصد از ثمن معامله ظرف مدت حداکثر 180 روز پس از تنظیم مبایعه نامه و همزمان با انتقال سند مالکیت به نام خریدار باید از سوی برنده حراج به فروشنده پرداخت شود. سررسید تحویل نیز 90 روز پس از تنظیم مبایعه نامه و ارایه سند تسویه خارج از پایاپای اعلام شده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 633695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟