پیشنهاد یک سهامدار به مدیران بورس : عدالت را رعایت کنید !

این پیشنهاد را بخوانید که مطالبه بسیاری از سرمایه گذاران خرد و کلان می باشد:

اگر یادتان باشد همین یکی دو سال پیش، مردم برای خرید اتومبیل از طریق سایت های دو خودروساز معروف باید سفارش خود را راس ساعتی که سایت این خودروسازها برای ثبت نام باز می شد ثبت مییکردند. هر فردی که زودتر سفارش خود را ثبت می کرد آن شخص می توانست صاحب خودرو با نرخ کارخانه شود. کسانی هم که به دلیل نداشتن امکانات یا اینترنت پرسرعت قادر به این کار نبودند از خرید جا می ماندند.

تا اینکه در راستای اجرای عدالت برای همه، طرحی اجرا شد که همه سفارشات را چه زودتر و چه دیرتر از طریق سایت دریافت نموده و از طریق سیستم قرعه کشی و به صورت تصادفی به خریداران خودرو واگذار می نمایند که رضایت همه را به دنبال دارد.

این داستان عدالت و برابری در واگذاری خودرو است. بطوری که بین کسی که بهترین امکانات رفاهی را در اختیار دارد با آن هموطنی که در روستاهای ایران سکونت دارد هیچ تفاوتی نیست و همه می توانند در این واگذاری ها یکسان امکان خرید داشته باشند.

هم اکنون در بازار بورس اوراق بهادار ایران برای خرید سهام پر طرفدار باید با استفاده از اینترنت پرسرعت ADSL و یا سرورهای اختصاصی اقدام به ثبت درخواست در زمان پیش گشایش نمود که ربات ها یا نرم افزارهای خاصی هم توسط افراد سودجو جهت اینکار درست شده که توسط سایت ها و کانال ها مکررا تبلیغ می شود که با توجه به سفارشات پی در پی و ۳۰۰ میلی ثانیه ای آنها، چه بسا در عملیات سایت بورس نیز اختلال ایجاد نماید.

حال افرادی که به امکانات سرور پرسرعت و اینترنت ADSL دسترسی ندارند و از طریق گوشی اقدام به سفارش گذاری می نمایند و یا به هر دلیل در اولین ثانیه های پیش گشایش به دلیل مشغله های کاری یا زندگی، قادر به ثبت سفارش خود نیستند، از خرید یا فروش سهام خود باز می مانند.

از مسوولان سازمان بورس کشورمان می خواهیم در نرم افزار بورس امکانی را قرار دهند که کلیه سفارشات ثبت شده بین ساعت 8:30 الی 9:00 را ذخیره نموده و به کسانی که در صف اول خرید یا فروش قرار دارند نه براساس زمان ثبت سفارش بلکه به صورت تصادفی (Random)، خرید انجام دهد.

یعنی کسی که سفارش خرید خود را ساعت 8:30 ثبت نموده با کسی که سفارش خرید خود را در ساعت 8:59 ثبت نموده است به یک میزان شانس برای خرید داشته باشند. و نرم افزار مربوطه مشتریان را به صورت تصادفی در صف خرید قرار دهد نه براساس زمان ثبت. که این به عدالت نزدیک تر است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 612205 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟