غربالگری ۸۱ نمونه مشکوک آبله میمون در انستیتو پاستور / هنوز نمونه مثبتی از آبله میمون در ایران شناسایی نشده است

به گزارش رکنا به نقل از وبدا، دکتر رحیم سروری در همایش علمی آبله میمون اظهار داشت: پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر جزو تکالیف ماست و ۱۲ مرکز آزمایشگاهی در کشور جهت تشخیص ویروس آبله میمون، تجهیز شده است.

وی اظهار داشت: انستیتو پاستور ایران کیت غربالگری ارتوپاکس ویروس را طراحی کرد و تیم پاسخ سریع انستیتو پاستور برای آمادگی جهت پاسخ به اپیدمی‌های احتمالی این بیماری، شکل گرفته است.

دکتر سروری با اشاره به فعالیت‌های مهم و شاخص انستیتو پاستور ایران از گذشته تاکنون، یادآور شد: انستیتو پاستور ایران، پنج همه گیری بیماری‌ مانند وبا و حصبه را مدیریت کرده است.

وی ادامه داد: ایران، یکی از متولیان ریشه‌کنی آبله در منطقه خاورمیانه شرقی، است. در آن زمان واکسن‌های آبله‌ تولیدی انستیتو پاستور ایران در عراق، افغانستان و مصر استفاده شد.  حدود ۲۵۰ میلیون کودک از ۲۲ کشور واکسن‌های آبله تولید شده از سوی انستیتو پاستور ایران را استفاده کردند.

دکتر سروری با اشاره به تولید واکسن پاستوکووک گفت: دانشمندان ما توانستند با همکاری دانشمندان کوبایی، واکسن موثری علیه کووید۱۹ تولید کنند.

به گفته رییس انستیتو پاستور ایران در مواقع اضطراری که امکان تامین واکسن در ایران از طریق کووکس نبود، باید انتقال تکنولوژی ساخت واکسن کرونا به کشور انجام می‌شد که این کار به خوبی انجام شد.

وی افزود: انستیتو پاستور ایران، آزمایشگاه همکار مرجع در هپاتیت، ایدز، سل و آنفلوآنزا است و شبکه آزمایشگاهی کووید۱۹ نیز از سوی انستیتو پاستور راه‌اندازی شد که بیش از ۵۰۰ آزمایشگاه در طول دوره همه گیری کرونا به این شبکه متصل شدند.

 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟