آمار ۴۵ درصدی استفاده از ماسک در ایران / تهران در قعر رعایت بهداشت فردی ضدکرونایی + نمودار

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین نقشه رنگ‌بندی کشور که از سوی وزارت بهداشت منتشر شد، همچنان هیچ شهری در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا قرار ندارد. در حال حاضر تعداد شهرهای زرد به ۲۵۳ شهر و شهرهای آبی به ۱۹۵ شهر رسیده است.

درصد رعایت پروتکل ها 1

بر اساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، میزان رعایت پروتکل‌ های بهداشتی در کشور در هفته منتهی به هفتم خرداد ماه ۱۴۰۱ (از ۳۱ اردیبهشت تا ۷ خرداد ماه)، همچنان پایین و بالغ بر ۵۰.۵۴ درصد بوده است.

درصد رعایت پروتکل ها 2

روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضد کرونا در ایران را از ۳۱ اردیبهشت تا ۷ خرداد ماه ۱۴۰۱ می‌توانید در نمودار زیر مشاهده کنید:

درصد رعایت پروتکل ها 3

در عین حال میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۲۸ اردیبهشت تا ۴ خرداد ماه  ۱۴۰۱، بالغ بر ۵۵.۸۳ درصد بوده است. در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان آذربایجان غربی با ۶۶.۴۲ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان تهران با ۴۶.۹۴ درصد بوده است.

درصد رعایت پروتکل ها 4

همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱، بالغ بر ۵۵.۸۳ درصد بوده است که سالن‌های سینما و تئاتر با ۹۳.۱۹ درصد بیشترین میزان رعایت و مراکز ورزشی با  ۴۹.۷۶ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.

درصد رعایت پروتکل ها 5

بنابر اعلام وزارت بهداشت، میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۸ اردیبهشت تا ۴ خرداد ماه بالغ بر ۴۵.۷۱ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت در استان هرمزگان با ۶۵.۲۷ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به قم با ۳۵.۱۰ درصد بوده است.

درصد رعایت پروتکل ها 6

همچنین میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور نیز از  ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۵.۷۱ درصد بوده است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به سالن‌ها با ۹۳.۱۰ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به استخرها و مراکز تفریحی با ۳۵.۸۶ درصد است.

درصد رعایت پروتکل ها 7

میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۸ اردیبهشت تا ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱، ۴۷.۹۹ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت مربوط به استان هرمزگان با ۶۰.۵۸ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به همدان با ۳۵.۱۹ درصد بوده است.

درصد رعایت پروتکل ها 8

همچنین میانگین درصد رعایت پروتکل فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از  ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱، ۴۷.۹۹ درصد بوده که سالن‌های سینما و تئاتر با ۹۳.۱۰ درصد بیشترین درصد رعایت و پاساژها با ۳۷.۸۹ درصد کمترین میزان رعایت پروتکل فاصله‌گذاری را داشته‌اند.

درصد رعایت پروتکل ها 8

میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۲۸ اردیبهشت تا ۴ خردادماه ۱۴۰۱، ۵۵.۰۷ درصد بوده است. در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به استان آذربایجان غربی با ۶۹.۵۵ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به تهران با ۴۹.۵۶ درصد بوده است.

درصد رعایت پروتکل ها 9

همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از  ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱، ۵۵.۰۷ درصد بوده است. فرودگاه‌ها با ۹۵.۳۵  درصد رعایت تهویه مناسب در بالاترین سطح رعایت و مراکز ورزشی با ۴۸.۹۷ درصد در قعر رعایت این پروتکل قرار دارند.

درصد رعایت پروتکل ها 10

در عین حال وضعیت واکسیناسیون در اماکن عمومی کشور از  ۲۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱، را می‌توانید در نمودار زیر مشاهده کنید:

درصد رعایت پروتکل ها 11

در عین حال طبق اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت، بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۲۸ اردیبهشت تا ۴ خرداد ماه ۱۴۰۱، از تعداد ۳۵۷۷۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۲۰۱۴۹۱ مورد بازرسی انجام شده است.

درصد رعایت پروتکل ها 12

همچنین طی این مدت تعداد ۳۲۵۸۹ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۸۱۹ مورد از این مراکز نیز پلمب شده‌اند.

درصد رعایت پروتکل ها 13

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟