استفاده ۴۹.۴ درصدی مردم ایران از ماسک / کمترین رعایت فاصله گذاری در مدارس

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، معاونت بهداشت وزارت بهداشت روز یکشنبه در گزارشی منتشر کرد: میزان رعایت شیوه نامه های  بهداشتی مقابله با کرونا در ایران در هفته منتهی به دهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ (از ۳ تا ۱۰ اردیبهشت ماه)، همچنان پایین و بالغ بر ۵۱.۵۶ درصد بوده است.

در عین حال میانگین میزان رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی استان‌های کشور در بازه زمانی ۳۱ فروردین ماه تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱، بالغ بر ۵۶.۳۲ درصد بوده و در این شاخص بیشترین میزان رعایت در استان آذربایجان غربی با ۶۸.۲۴ درصد و کمترین میزان رعایت هم در استان هرمزگان با ۴۶.۰۷ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی کشور از ۲۴ فروردین تا هفتم اردیبهشت ۱۴۰۱، بالغ بر ۵۶.۳۲ درصد است که سالن‌های سینما و تئاتر با ۹۴.۲۹ درصد بیشترین میزان رعایت و رستوران‌ها ۴۹.۹۳ درصد کمترین میزان رعایت را در این شاخص داشته‌اند.

میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی استان‌های کشور از ۳۱ فروردین تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۹.۴۳ درصد بوده که بیشترین میزان رعایت در استان هرمزگان با ۷۴.۵۵ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به گیلان با ۴۱.۱۹ درصد بوده است.

همچنین میانگین استفاده از ماسک در شاغلین و خدمت گیرندگان به تفکیک اماکن عمومی کشور نیز از ۲۴ فروردین تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بالغ بر ۴۹.۴۳ درصد است که بیشترین میزان استفاده از ماسک در اماکن عمومی مربوط به سالن‌ها با ۹۴.۲۹ درصد و کمترین میزان استفاده از ماسک مربوط به مراکز ورزشی با ۳۹.۲۰ درصد است.

میانگین درصد رعایت  فاصله‌گذاری در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۳۱ فروردین تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، ۴۸.۲۶ درصد بوده است که بیشترین میزان رعایت مربوط به استان قم با ۶۸.۵۱ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به لرستان با ۳۸.۱۲ درصد بوده است.

کمترین میزان رعایت فاصله گذاری در مدارس

همچنین میانگین درصد رعایت  فاصله‌گذاری در اماکن عمومی کشور از ۲۴ فروردین تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، ۴۸.۲۶ درصد بوده که سالن‌های سینما و تئاتر با ۹۱.۴۳ درصد بیشترین درصد رعایت و مدارس با ۳۸.۸۱ درصد کمترین میزان رعایت را داشته‌اند.

میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان‌های کشور از ۳۱ فروردین تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، ۵۴.۱۳ درصد بوده است. در عین حال بیشترین میزان رعایت مربوط به استان آذربایجان غربی با ۷۱.۷۱ درصد و کمترین میزان رعایت مربوط به هرمزگان با ۳۹.۸۳ درصد بوده است.

همچنین میانگین رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی کشور از ۲۴ فروردین تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، ۵۴.۱۳ درصد بوده است. استادیوم‌ها با ۹۲.۵۰ درصد رعایت تهویه مناسب در بالاترین سطح رعایت و مراکز ورزشی با ۴۶.۴۴ درصد در قعر رعایت این پروتکل قرار دارند.

۲۰۵ هزار و ۳۶۴ مورد بازرسی و  پلمپ ۸۱۱ اماکن عمومی

بر اساس اقدامات ناشی از تشدید بازرسی‌ها از تاریخ ۳۱ فروردین تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱، از تعدادسه میلیون و ۵۷۷ هزار و ۸۰۷ مرکز تهیه، توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی تحت پوشش، بالغ بر ۲۰۵ هزار و ۳۶۴ مورد بازرسی انجام شده است.

همچنین طی این مدت تعداد ۳۱ هزار و ۹۵۵ مرکز از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحدهای کارگاهی اخطار گرفته و به مراجع قضایی معرفی شده‌اند و ۸۱۱ مورد از این مراکز نیز پلمپ شده‌اند.

 از ۳۱ فروردین تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ از ۱۰۱۶۱ مدرسه بازرسی انجام شده و متناسب نبودن فضای کلاس‌ها با تعداد دانش آموزان (پذیرش بیش از حد ظرفیت کلاس)،  عدم رعایت فاصله‌گذاری مناسب بین دانش آموزان،  عدم رعایت چیدمان صندلی بر اساس فاصله،  عدم رعایت استفاده از ماسک در بین دانش آموزان کارکنان مدرسه و فراهم نبودن شرایط مناسب برای تهویه و جریان هوا در کلاس‌ها از چالش‌های مهم  و پر خطر است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟