وزارت بهداشت موظف به واردات داروهای مشابه تولید داخل نیست / کمبود دارو رفع می شود

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، محمد هاشمی، سخنگوی سازمان غذا و دارو افزود: بر اساس سیاست های حاکمیتی و قوانین و مقررات، وزارت بهداشت موظف به واردات داروهایی که مشابه تولید داخل دارند، نیست اما این مساله با مغالطه و بزرگنمایی برخی افراد و بطور خاص رسانه های بیگانه و معاند کمبود دارو تلقی می شود.

وی اظهارداشت: چندین سال است که تحقق اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام رهبری و مسئولان کشور است و پیشرفت صنایع داروسازی و تجهیزات پزشکی یکی از نمودهای تحقق این سیاست‌ها در حوزه سلامت است.

هاشمی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۹۷درصد از داروهای مورد نیاز کشور، تولید داخلی است و تلاش همه ما، خودکفایی و تامین همه داروها در داخل کشور است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: یکی از وظایف وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، حمایت از تولید داخل و جلوگیری از واردات داروهای خارجی دارای مشابه داخلی است؛ اقلام کمبود دارویی مشخص است و سازمان غذا و دارو برای واردات آنها، هر ماه اطلاعیه‌هایی صادر می کند.

هاشمی افزود: تقاضای ما از پزشکان، تجویز داروهای ایرانی و موجود است تا مردم برای تهیه دارو با سختی و مشکلات فراوان و بعضا رجوع به بازار غیررسمی و قاچاق و تقلبی، روبرو نشوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با همراهی رییس جمهور، معاون اول وی و به ویژه هماهنگی دستگاه اقتصادی و بانک مرکزی، گشایش‌هایی در تامین ارز مورد نیاز دارو ایجاد شده و امیدواریم با این گشایش‌ها، اقلام کمبود دارویی به حداقل برسد.

وی در پایان با انتقاد از برخی رسانه ها که گزارش و مصاحبه های قدیمی با موضوع کمبودهای دارویی منتشر می‌کنند، تاکیدکرد: انتشار چنین گزارش های در تضاد با منافع ملی است و به نفع جامعه، سلامت و پیشرفت‌های صنعت داروسازی نیست.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟