شرایط شکننده کرونا در کشور / سویه امیکرون خفیف نیست

به گزارش رکنا، دکتر پیام طبرسی درباره وضعیت ابتلا به سویه امیکرون در کشور، گفت: باید توجه کرد که قطعا تعداد افراد مبتلا به امیکرون در کشور، از تعداد مبتلایانی که به صورت رسمی شناسایی و اعلام شدند، بیشتر است.

وی افزود: در عین حال باتوجه به سرایت‌پذیری بسیار بالای ویروس امیکرون، در صورت عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی و سایر هشدارها، این ویروس ۱۰۰ درصد می‌تواند به ویروس غالب در کشور بدل شود.

طبرسی ادامه داد: البته در حال حاضر وضعیت بیمارستان‌ها خوب است و افزایش بالای تعداد بستری و... را نداریم، اما این شرایط تا دو سه هفته آینده شکننده است. یعنی ۱۰۰ درصد افزایشی در ابتلا خواهیم داشت، بر  همین اساس اکنون باید تلاش کنیم تا با انجام اقدامات کنترلی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق و تکمیل سریع واکسیناسیون، موج آن پیک را پایین آوریم.

وی تاکید کرد: بر این اساس توصیه می‌کنم کسانی که موعد دز سوم واکسن‌شان فرا رسیده و هنوز دز سوم را تزریق نکرده‌اند، حتما آن را در اسرع وقت تزریق کنند. در عین حال یک جمعیتی در کشور داریم که هنوز اصلا واکسن تزریق نکرده‌اند که ممکن است خطرناک باشد و باید هرچه سریع‌تر واکسن تزریق کنند.

وی با بیان اینکه نباید تصور شود که اُمیکرون  خفیف است، گفت: در حال حاضر بیمارانی در بیمارستان داریم که واکسن نزدند و حالا به اُمیکرون مبتلا شده‌اند و به شدت هم از مرگ می‌ترسند و حالا پشیمانند که چرا واکسن تزریق نکردند. افرادی که واکسن نزدند، باید این افراد را ببینند.

طبرسی تاکید کرد: در عین حال اُمیکرون خفیف نیست. البته ممکن است علایم آن در ابتدا کمتر باشد، اما در بسیاری از کشورهایی که موج اُمیکرون شکل گرفته، تعداد بستری‌شان طی یک هفته گذشته به شدت بالا رفته است. این نشان می‌دهد که وقتی بیماری می‌چرخد، متاسفانه قربانی هم می‌گیرد. بنابراین اُمیکرون هم می‌تواند بیماری شدید دهد، هم می‌تواند منجر به بستری فرد شده و در عین حال کشندگی هم دارد.

منبع: ایسنا

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟