تبادل تجربیات ایران و آلمان در مدیریت کرونا

به گزارش رکنا، دکتر محمد حسین نیکنام در حاشیه دیدار مدیران موسسه روبرت کخ و سفیر آلمان با وزیر بهداشت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: شباهت هایی از نظر جمعیت، مجموع مبتلایان کرونا و مرگ و میر کووید19 بین ایران و آلمان وجود دارد و فرصت خوبی برای تبادل تجارب در این حوزه بین دو کشور به وجود آمده است.

وی افزود: آلمان این روزها با موج فزاینده ای از کرونا روبرو است. روز گذشته حدود 60 هزار بیمار جدید در آلمان شناسایی شد که یکی از عوامل بروز موج جدید، عدم مراقبت و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه آلمان بوده است. در شرایط کنونی در این کشور، بیشتر جوانان مبتلا به کرونا می شوند.

مدیر کل همکاری های بین الملل وزارت بهداشت تصریح کرد: یکی از مشکلات آلمان، ساختار فدرالی آن است. موسسه روبرت کخ برنامه های بسیار خوبی را برای مقابله با کرونا در آلمان تدوین کرده اما 16 فدرال آلمان، بر حسب شرایط خودشان این برنامه ها را اجرا می کنند.

دکتر نیکنام گفت: بررسی قرنطینه و تشدید محدودیت ها برای مقابله با موج جدید کرونا در دستور کار مقامات آلمانی است. در این کشور همچنین اجباری کردن تزریق واکسن در حال بررسی و مطالعه است اگرچه در برخی کشورهای اروپایی در حال حاضر، تزریق واکسن، اجباری است و این موضوع در آلمان نیز در حال بررسی است.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟