سالانه 110 هزار ایرانی سرطان می گیرند / 50 درصد بیماران سرطانی درمان می شوند

به گزارش رکنا، دکتر مهدی شادنوش درباره میزان شیوع سرطان در ایران گفت: مقایسه وضعیت شیوع سرطان در ایران با کشور‌های مشابه، نشانگر این است که در شرایط مطلوب‌تری نسبت به این کشور‌ها قرار داریم، اما برخی مطالعات نشان می‌دهد که سالانه حدود ۱۱۰ هزار نفر در ایران به سرطان مبتلا می‌شوند.

وی افزود: امروزه بیماری سرطان مانند گذشته نیست و درمان‌ها به زنده ماندن بیماران کمک می‌کنند؛ بیش از ۵۰ درصد از سرطان‌ها درمان می‌شوند و بیمار می‌تواند به شرایط عادی زندگی بازگردد؛ در ۵۰ درصد بقیه نیز امکان طولانی کردن عمر بیمار و کیفیت بخشیدن به زندگی فرد وجود دارد.

شادنوش ادامه داد: ارائه خدمات و کیفیت ارائه آن‌ها در درمان بیماری بسیار اهمیت دارد. اگر بیماری سرطان در مراحل اولیه و زودهنگام تشخیص داده شود درمان بهتر خواهد بود.

شایع ترین سرطان ها در ایران

وی درباره شایع‌ترین انواع سرطان در ایران گفت: بیشترین سرطان‌ها، سرطان دستگاه گوارش و سرطان پستان است که البته سرطان پستان در زنان دارای شیوع بالاتری است البته برنامه پیشگیری از سرطان در زنان، شبکه منظمی در کشور دارد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۱۳۷ مرکز در کشور برای تشخیص زودهنگام بیماری سرطان راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: همکاران در مراکز بهداشت آموزش‌های لازم را به افراد می‌دهند که در صورت مشاهده برخی علائم، به مراکز مراجعه کنند و در صورت تطبیق علائم فرد با بیماری سرطان، بیمار به مراکز تشخیصی ارجاع و بررسی‌های بیشتر انجام می‌شود و اگر توده سرطانی در بدن فردی شروع به فعالیت کرده باشد، مراحل درمان سریعاً آغاز می‌شود.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟