هشدارجدی / از ناصر خسرو "رمدسیویر" نخرید

به گزارش رکنا، نوشین محمد حسینی روز یکشنبه در نشست خبری آنلاین از وزارت بهداشت در پاسخ به پرسش ایرنا درباره وجود داروی رمدسیویر در بازار ناصرخسرو توضیح داد: داروهای موجود در بازار غیر رسمی کاملا تقلبی هستند و از مردم می خواهیم و هشدار می دهیم که به هیچ عنوان از مسیر غیر رسمی دارو تهیه نکنند.

رمدسیویر

رمدسیویر یک داروی تزریقی است که در سالهای گذشته برای درمان ابولا تولید شده است اما پس از پاندمی کووید۱۹ در موارد درباره اثربخشی این دارو بر این بیماران شواهدی مطرح شد به همین علت هم اکنون از این دارو که تولید ایرانی هم دارد به عنوان یکی از داروهای مطرح برای کمک به بهبود مبتلایان به بیماری کووید۱۹ نام برده می شود. البته هنوز بیماری کرونا هیچ داروی اختصاصی برای درمان ندارد.

وی افزود: داروی رمدسیویر صرفا یک داروی بیمارستانی است که حتی در داروخانه ها توزیع نمی شود و فقط بیماران کرونایی که در بیمارستان بستری می شوند با تشخیص پزشک متخصص به این دارو دسترسی پیدا می کنند و خارج از این مسیر دیگری برای دسترسی به این دارو وجود ندارد بنابراین هر مورد فروش داروی رمدسیویر در بازار سیاه و غیر رسمی از جمله ناصر خسرو، داروی تقلبی است یا دارویی است که ممکن است اصلا رمدسیویر نباشد. چندین مورد کشفیات این دارو را داشته ایم که فقط برچسب آن رمدسیویر بوده، مصرف این دارو از بازار آزاد بسیار خطرناک است و ممکن است به قیمت جان بیمار تمام شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟