وضعیت قرمز کرونایی شهرستان هشترود /  هشدار جدی به هموطنان

کرونا / به گزارش رکنا، امینیان گفت: مردم خیال می کنند که بیماری تمام شده است سخت در اشتباه هستند این بیماری فعلا هست و پیشتازی می کند اما باید همیشه در مقابل این بیماری آماده باشیم چون این بیماری مثل یک مسابقه فوتبال عمل می کند اگر کمی غفلت کنیم بد جور گول خواهیم خورد وجبرانش بسیار سخت خواهد بود.

پساب آب غسالخانه نباید بدون ضد عفونی وگند زدایی به چرخه آبی رودخانه ها وارد شود

فرماندار هشترود از شهردار وشبکه بهداشت و درمان خواست وتاکید کرد: این آب باید در محلی در قسمتی از غسالخانه جمع شود و بعد از گند زدایی وضدعفونی رها سازی شود چون این آب اگر این جوری رها سازی گردد خسارات جبران ناپذیری اهالی منطقه را تهدید خواهد کرد پس هر چه سریعتر نسبت به حل این موضوع تدابیری باید اندیشیده شود.

در روز قربان هیچ ذبحی خارج از کشتارگاه انجام نمی گیرد

امینیان با تبریک عید سعید قربان به مسلمانان جهان و ایران اسلامی از عموم مردم خواست که اگر قرار است حیوانی ذبح کرد باید با نظارت کارشناسان اداره دامپزشکی وشبکه بهداشت و درمان صورت پذیرد واگر شخصی بدون توجه به این دستور العمل اقدام به ذبح قربانی کرد با او برخورد قانونی خواهد شد چون تجمع در بیرون که اکثر مردم شراکتی یک دامی را ذبح می کنند هر آن احتمال آلوده شدن به بیماری کرونا هست.

ماسک زدن را مثل یک عمل واجب بدانیم

امین امینیان در بخش دیگری از سخنان خود گفت، ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن دستها با آب وصابون نباید فراموش شود چون فعلا تنها سلاح مبارزه با این بیماری این سه عامل اساسی است که باید از سوی مردم رعایت گردد.

امر به رعایت پروتکل های بهداشتی ومراعات کردن آن و رعایت نکردن آنها می شود گفت که در جای خودش امر به معروف و نهی از منکر است

مردم باید ماسک زدن ورعایت پروتکل های بهداشتی را امری واجب بدانند و به دیگران نیز یاد آوری کنند که به این کار روی آورند.چون درحال حاضر این کار امر به معروف و نهی از منکر است.

ماه مرداد در هشترود ،ماه طغیان بیماری است.

نماینده عالی دولت با اشاره به فوتی های ناشی از کوید 19 در این شهرستان در این ماه گفت،تعداد مرگ و میر در اوایل خیلی کم بود ولی آمار مرگ ومیرها در این ماه رو به افزایش است واگر مردم رعایت نکنند این روند سیر صعودی خواهد داشت و افراد مبتلا درنهایت فوتی هایمان نیز با لطبع بیشتر خواهد شد.

همچنان باید جلوی بر پایی مراسمات عروسی و ترحیم گرفته شود

امینیان در آخر به بر پایی مراسمات عروسی و ترحیم اشاره کرد و گفت. نباید اجازه دهیم چنین مراسماتی در سطح شهرستان وروستاهایمان انجام پذیرد چون پنجاه درصد مبتلایان به ویروس منحوس کرونا بعد از این مراسمات به این بیماری دچار می شوند.

مراسمات عزاداری امام حسین در حیات مدارس در صورت تصویب بر میگردد.

امینیان با اشاره به اینکه محوطه حیات مدارس برای برگزاری مراسمات عزاداری خوب و مطلوب است در صورت تصویب این مراسمات با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در حیات مدارس انجام می گیرد.

احسان ونذورات را هم به خرید لوازم بهداشتی سوق دهیم

امین امینیان باتوجه به فرارسیدن ایام محرم از افرادی که در این ماه قصد دارند احسان ونذوراتی در بین مردم پخش کنند با خرید ماسک ولوازم ضدعفونی کننده و توزیع آن در بین مردم و افرادی که از این بیماری به نوعی دچار مشکل شده اند در ثواب آن با مردم شریک باشند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟