محمدرضا مهدی زاده مدیر کل انتقال خون استان تهران با اشاره به آمار اهدای خون شهروندان تهران در نه ماهه اول سال جاری اظهار کرد: در نه ماهه اول سال ۲۹۸ هزار و ۸۹۶ نفر به مراکز انتقال خون استان تهران مراجعه کردند که از این تعداد ۲۴۱ هزار و ۸۱ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

او ادامه داد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه تعداد ۱۱۹ هزار و ۹۹ نفر از اهدا کنندگان مستمر با مراجعه به مراکز انتقال خون در کار خداپسندانه اهدای خون مشارکت داشته‌اند به طوری که اهدا کنندگان مستمر حداقل دو بار در سال خون اهدا کرده و در رتبه اول اهدا کننگان خون قرار دارند.

مهدی زاده بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان آذر ماه ۸۰ هزار و ۲۹۶ واحد خون به وسیله اهدا کنندگان با سابقه دریافت شده است. همچنین در این مدت ۴۱ هزار و ۶۸۶ واحد خون به وسیله اهدا کنندگان بار اولی اهدا شده است.

سهم ۴ درصدی بانوان استان تهران در اهدای خون

مدیر کل انتقال خون استان تهران گفت: از شروع سال تا پایان آذر تعداد ۹ هزار و ۳۶۶ زن به مراکز انتقال خون جهت اهدای خون در سطح استان تهران مراجعه کرده‌اند که سهم ۴ درصدی را در میان اهدا کنندگان به خود اختصاص داده‌اند.

او افزود: امیدوارم در آینده‌ای نزدیک مشارکت مردم در کار اهدای خون افزایش پیدا کند تا نیاز بیماران از نظر خون وگروه‌های خونی مختلف تامین شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟