به گزارش رکنا، قاسم صادقی، رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت صبح امروز در مراسم اولین سمپوزیوم دندانپزشکی بیمارستان که در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: توجه به نیاز‌های درمانی مردم در حوزه خدمات دندانپزشکی بسیار مهم است، خوشبختانه امروزه علاوه بر کلینیک‌ها، بیمارستان‌های دندانپزشکی نیز راه اندازی شده است.

او ادامه داد: جدا افتادن رشته دندانپزشکی از پزشکی می‌تواند کیفیت آموزش را تحت تاثیر قرار دهد و همکاران جوان دندانپزشک این تصور را دارند که فقط در مطب‌های خود باید کار‌های زیبایی انجام دهند و بیماران سیستماتیک و خاص را به مراکز دانشگاهی ارجاع دهند.

صادقی تاکید کرد: مراکز دندانپزشکی ویژه بیماران خاص و صعب العلاج در سال ۹۷-۹۸ تدوین و راه اندازی شده است. علاوه بر ایران کشور‌هایی مانند فرانسه، آمریکا، انگلیس، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا دارای این گونه مراکز هستند.رئیس اداره دندانپزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر ۷۷ مرکز آمادگی پذیرش بیماران خاص و صعب العلاج در حوزه دندانپزشکی را دارد؛ همچنین آیین نامه بیمارستان دندانپزشکی به تازگی تدوین و ابلاغ شده است. اکنون امکان تاسیس بیمارستان دندانپزشکی در کشور مهیا شده است.

او بیان کرد: امروزه مهم‌تر از مراکز آموزشی در حوزه دندانپزشکی مراکز آموزشی و درمانی است که در این زمینه ۱۴ دانشکده مجوز این کار را دریافت کردند.

صادقی گفت: اورژانس دندانپزشکی به طور شبانه روزی خدمات دندانپزشکی خوبی به مراجعان ارائه می‌دهند. طبق آمار ۲۳۰ بیمارستان دارای بخش دندانپزشکی هستند که ۴۴ بیمارستان در بخش خصوصی و ۱۴ مرکز خیریه نیز دارای بخش دندانپزشکی هستند.

رئیس اداره دندانپرشکی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶ دوره مهارتی دندانپزشکی تحت بیهوشی مصوب شده است. به طور کلی مراکزی جهت آموزش دوره‌های مهارتی دندانپزشکی تحت بیهوشی در بخش‌های دولتی و خصوصی راه اندازی شده است.

او در پایان یادآوری کرد: در حال حاضر ۱۲۵ تعرفه خدمات تشخیصی درمانی دندانپزشکی، تعیین قیمت شده‌اند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟