علی‌اکبر حدادزاده با تأکید بر قدرت انتشار بالا و توانمندی عامل بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و توانایی ایجاد خسارت سنگین به صنعت مرغداری، اظهار داشت: مرغداران توجه جدی به رعایت ضوابط بهداشتی و امنیت زیستی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اندکی بی توجهی از سوی مرغداران، زمینه را برای ورود ویروس به واحد پرورش فراهم می کند، افزود: مرغداران اقلام مورد نیاز مرغداری را از مراکز معتبر تهیه کرده و در مکان مناسب و غیرقابل دسترس برای سایر پرندگان آزاد پرواز نگهداری کنند.

حدادزاده، ضدعفونی واحدهای مرغداری به ویژه بعد از وزش باد و گرد و خاک که در هوای سرد پاییز عاملی برای جابجایی ویروس های بیماری‌زا است، ضدعفونی کفش یا چکمه در ماده ضدعفونی کننده و تعویض لباس قبل از ورود به هر سالن مرغداری را از نکات مهم دیگر برای پیشگیری از درگیری واحدهای مرغداری به این بیماری برشمرد.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد تاکید کرد: مردم نیز از خرید مرغ بومی که سلامت آن تأیید نشده، خودداری کرده و دامپزشکی را از وجود مراکز فرورش غیرمجاز مطلع کنند.

حدادزاده با تاکید بر اینکه در فصل پاییز شرایط بهتری برای شیوع بیماری‌ها وجود دارد، افزود: مردم نیز باید توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟