تحریم بانک های کشور جدید نیست

به گزارش رکنا ، حمید قنبری درباره تحریم 17 بانک بورسی و دولتی (پاسارگاد،کارآفرین،خاورمیانه،ایران زمین ،سامان، اقتصاد نوین ،حکمت ایرانیان ، سرمایه ،شهر ،گردشگری ،رسالت ،مهر ایران و بانک های دولتی کشاورزی، مسکن ، رفاه کارگران، توسعه تعاون و بانک همکاری منطقه ای اسلامی و شرکت تامین سرمایه امین) در برنامه خبری 21 شبکه یک سیما گفت : پس از خروج آمریکا از برجام ، همه تحریم های لغو و تعلیق شده دوباره اعمال و این بانک ها هم از همان زمان، تحریم شدند. بنابراین اتفاق جدیدی درباره این بانک ها نیفتاده است.

حفظ روابط بانکی و تامین مالی تجارت خارجی ایران

 وی افزود: آمریکایی ها می دانند که قرار نیست اتفاق جدیدی در نتیجه این تحریم بیفتد و در مواردی که بخواهند مجموعه مالی را تحت فشار شدید قرار دهند، تحریم را ناگهانی اعلام می کنند.

قنبری ادامه داد: طی دو سال گذشته روابط بانکی و تامین مالی تجارت خارجی ایران حفظ شده و ارز مورد نیاز کالاهای اساسی و مواد اولیه ، تامین شد. در 6 ماه اول سال جاری هم باوجود همه فشارها، 5.3 میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی تامین شده است. بنابراین صرفاً از طریق بانک ها ، اقدام نمی شود و کانال های دیگر ارز مورد نیاز تامین می شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟