خرید عاقلانه و ارزان انواع بیمه

در واقع، کم بودن میزان معلومات ما در زمینه انواع بیمه و کارکرد آنها اولین چاله‌ای است که می‌تواند سر راه‌مان قرار بگیرد و ما را از تهیه آن منصرف کند. در چنین حالتی، خرید بیمه کاری بی‌فایده و پول دادن بابت آن، می‌تواند حماقت به نظر بیاید.

شاید اگر اطلاعات‌مان را در این زمینه کامل کنیم، با دست و دلِ بازتری برای خرید بیمه‌ای که قطعا در روز مبادا به کمک‌مان خواهد آمد؛ اقدام می‌کنیم.

تنها در چنین حالتی است که شیرینی شب عید را با خیال راحت انتخاب می‌کنیم و از خوردنش لذت می‌بریم.

رسیدن به این مرحله آسان است. کافی است چند راهکار را در این روند در نظر بگیریم تا به خریدار آگاه انواع بیمه تبدیل شویم.

یک: کدام عایق مناسب است؟

اگر زندگی را سخت بگیریم سخت می‌گذرد. اما کسی از فردا خبر ندارد. به همین خاطر کمی سخت‌گیری  معمولا چیز بدی نیست و گاهی‌اوقات لازم است.

اگر با شجاعت به چشم حقایق زندگی نگاه کنیم؛ متوجه می‌شویم چیزهای ترسناک زیادی هستند که سر راه‌مان کمین کرده‌اند. نکته جالب اینجاست که مراقبت صد در صدی برای دوری از این ناگهانی‌های غیرمنتظره جوابگو نیست.

نباید به پیشواز مصیبت‌ها رفت، اما می‌توان با انتخاب گزینه‌های عاقلانه با آنها رو به رو شد.

اگر ماشین داریم قطعا با احتیاط رانندگی می‌کنیم؛ اما شاید در یک تصادفی که ما مقصرش نباشیم گرفتار شویم. شاید برنامه غذایی سالم داشته باشیم و مرتب ورزش کنیم؛ اما باز هم بیماری کمین کرده تا ما را سر وقت به دام بیاندازد. ممکن است با دقت عمل و وسواس زیاد برای بچه‌هایمان پولی کنار گذاشته باشیم تا در نبود ما از آن نفع ببرند؛ ولی همیشه احتمال وقوع حادثه‌ای هست که ما را مجاب کند از آن پس‌انداز خرج کنیم.

برای هر حادثه غیرمنتظره، عایقی هست که نامش را بیمه گذاشته‌اند. کافی است بدانیم برای کدام حادثه به کدام عایق نیاز داریم تا از خودمان محافظت کنیم.

دو: آب‌وهوای وضعیت مالی‌مان را چک کنیم

خرید بیمه سرمایه‌گذاری برای روز مباداست. این سرمایه‌گذاری شبیه آبیاری قطره‌ای باغ انگور است. شاید یک آب باریکه کوچکی از منابع را بخواهد اما روندش همیشگی است. همین موضوع می‌تواند میزان آن را در نظرمان بیشتر کند.

نخستین قدم برای خرید این است که حساب و کتاب واقع‌گرایانه‌ای از دخل و خرج سالانه‌مان داشته باشید. با نگاهی عاقلانه به زندگی و حال و آینده‌مان، برآورد کنیم چه خطرات ریسک محتملی پیش روی‌مان است و این خطرها به جز شخص ما به کدام‌ یک از افراد خانواده و نزدیکان‌ ضربه خواهد زد.

1

سه: اول مقایسه بعد خرید

حالا فرض را بر این می‌گیریم که هر دوی قدم‌های قبلی را به طور کامل برداشتیم. در قدم سوم به ایستگاهی می‌رسیم که می‌تواند ما را یک قدم به عقب براند. در حال حاضر طرح‌های متفاوت بیمه با پوشش و حق بیمه‌های مختلف از سوی شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود که به جای ترغیب ما به خرید ممکن است ما را از انجام آن منصرف کند.

در چنین مرحله‌ای باید ترس را کنار بگذاریم، همه تمرکزمان را جمع و مطالعه کنیم. خواندن مهم‌ترین مرحله برای انتخاب گزینه درست است.

این روزها تحقیق و جست‌وجو در زمینه بیمه آسان است. کافی است برای چنین کاری به سایت‌هایی که شرایط خرید بیمه‌ آنلاین را مهیا کرده‌اند سر بزنیم، شرایط دریافت را بخوانیم، طرح‌های مختلف را مقایسه کنیم و دست آخر همان طرح بیمه‌ای را بخریم که فکر می‌کنیم برای ما مناسب‌تر است.

اگر هم سوالی در این زمینه داشتیم، می‌توانیم از پشتیبانی‌های مرتبط با سایت فروش بیمه که ۲۴ ساعته و همیشه در دسترس هستند استفاده کنیم.

چهار: هوشیار باشید

برای رسیدن به چنین مرحله‌ای باید به خودمان آفرین بگوییم. چون برای آینده‌ای نامعلوم یک سرمایه‌گذاری معلوم و مشخص و تضمینی انجام داده‌ایم. اما همه ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود. این سرمایه‌گذاری باید همواره به روز باشد. باید دقت کنیم تا با تغییر قوانین، طرح‌های بیمه خریداری شده را با بخشنامه‌های جدید وفق دهیم. حواس‌مان باشد در موعد سر رسید برای تمدید به موقع اقدام کنیم. در صورتی که طرح‌های بیمه نیاز به برگه‌های الصاقی برای تکمیل و پوشش بیشتر داشت، برای تهیه آنها اقدام کنیم.

بیمه‌بازار جایی است که می‌توانیم این مراحل را قدم به قدم و با اطمینان طی کنیم. در این سایت می‌توانیم تمامی طرح‌های مختلفی که شرکت‌های بیمه ارائه داده‌اند را ببینیم. پشتیبانی ۲۴ ساعته سایت هم برای پاسخ به سوالات همیشه آماده و در دسترس است.

 

 

 

 

کدخبر: 764828 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟