چرا رصد روزانه اخبار اتریوم برای سرمایه‌گذاری در بازار این رمزارز مهم است؟

از این رو، اگر قصد سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارید، باید نسبت به اتفاقاتی که در آن می‌افتد، آگاهی پیدا کنید. دنبال کردن اخبار ارزهای دیجیتال مثل اتریوم، بیت‌کوین و ... به شما کمک می‌کند تا بتوانید مسیر درستی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم منابع معتبر برای دنبال کردن اخبار ارزهای دیجیتال به خصوص رمزارز اتریوم را خدمتتان معرفی کنیم. همچنین به صورت جامع، اتریوم را نیز خدمتتان معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

اتریوم چیست؟

اتریوم چیست؟

شخصی به‌نام ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، که یک برنامه ‎نویس روسی-کانادایی است، در سال ۲۰۱۳ به منظور استفاده از فناوری بلاک‌چین به جز کاربرد مالی آن‌ها یک وایت پیپر منتشر کرد. او در این نوشته از هدف خود برای ساخت برنامه‌های غیر‌ متمرکز در بستر بلاک‌چین، سخن گفت. سه سال پس از انتشار این وایت پیپر در سال ۲۰۱۵، این شخص پروژه ارز دیجیتال اتریوم (Ethereum) را به‌طور رسمی با هدف ایجاد قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز راه‌اندازی کرد.

شبکه ارز دیجیتال اتریوم، یک رمزارز اختصاصی به نام اتر دارد که پس از بیت‌کوین، دومین ارز محبوب بازار است. این رمزارز در بازار کریپتوکارنسی با نماد اختصاری ETH شناخته می‌شود. ارز دیجیتال اتریوم یا همان ارز ETH، از طریق فرایند استخراج تولید می‌شود و محدودیتی برای تولید آن در نظر گرفته نشده و فقط یک پروتکل کنترل تورم سالانه ۴ درصدی برای آن در نظر گرفته شده است (توسعه دهندگان در تلاشند الگوریتم شبکه را از Proof of Work به Proof of Stake تغییر دهند).

اتر سوخت شبکه Ethereum است و هزینه خدمات درون شبکه‌ای و پاداش استخراج در این شبکه از طریق سکه‌های ETH پرداخت می‌شود.

مزایای بلاک چین اتریوم:

بسیاری از متخصصان، بلاک چین اتریوم را بزرگترین اکوسیستم بلاک چین و ارزهای دیجیتال می‌دانند که مزایای متنوعی با خود به همراه دارد. در ادامه در مورد مزایای بلاک چین اتریوم صحبت کرده‌ایم.

  • کاربردهای متنوع:

اتریوم علاوه بر استفاده به عنوان ارز دیجیتال، می‌تواند برای ذخیره داده‌ها، پردازش انواع تراکنش‌های مالی، اجرای قراردادهای هوشمند بدون نیاز به شخص ثالث مورد استفاده قرار گیرد.

  • همیشه به دنبال نوآوری:

جامعه بزرگی از توسعه دهندگان اتریوم دائماً به دنبال راه‌های جدیدی برای بهبود شبکه و توسعه برنامه‌های جدید هستند.

  • حذف واسطه‌ها:

شبکه غیرمتمرکز اتریوم به کاربران این امکان را می‌دهد که واسطه‌هایی مانند بانک‌ها را کنار بگذارد.

  • عدم سانسور:

برای مثال اگر شخصی توییت توهین آمیزی منتشر کند، توییتر می‌تواند آن را حذف کند و کاربر را مجازات نماید. اما در مورد شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر اتریوم چنین چیزی ممکن نیست مگر اینکه افراد به حذف آن رای دهند. به این ترتیب کاربران با دیدگاه‌های مختلف می‌توانند به هر شکلی که مناسب می‌دانند، با هم بحث کنند و این کاربران هستند که تصمیم می‌گیرند چه چیزی باید گفته شود و چه چیزی نباید گفته شود.

منابع قابل اعتماد برای دریافت اخبار ارزهای دیجیتال و اتریوم:

یکی از بهترین راه‌ها برای پیش‌بینی قیمت اتریوم در یک بازه مشخص، دنبال کردن اخبار روزانه مرتبط با این ارز دیجیتال است. اخبار ارزهای دیجیتال نه تنها در تدوین مسیر سرمایه‌گذاری اتریوم، بلکه در تمامی رمزارزهای موجود در بازار ارزهای دیجیتال موثر هستند و تاثیر بسیار زیادی دارند. منابع زیادی موجود است که می‌توانید از طریق آن‌ها، از اخبار اطلاع یابید.

در زیر می‌توانید منابع قابل استناد و مطمئن برای دنبال کردن اخبار اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید.

  1. decrypt
  2. theblockcrypto
  3. bitcoinist
  4. newsbtc
  5. news.bitcoin
  6. cointelegraph
  7. todayonchain
  8. bitcoinmagazine
  9. cryptoslate
  10. u.today
  11. و ...

اتر و اتریوم چه تفاوتی با هم در دارند؟

اتر یک ارز رمزپایه است که در شبکه‌ی بلاک چین اتریوم از آن استفاده می‌شود. به عبارت دیگر اتر واحد پول اتریوم است! یعنی اگر قرار باشد در شبکه اتریوم تراکنشی انجام دهیم، باید از توکن اتر استفاده کنیم. گاهی اوقات، این دو به اشتباه بجای هم بکار برده می‌شوند، اما اگر سعی کنید به خاطر داشته باشید که اتریوم سیستم است و اتر واحد پول آن، قضیه ساده‌تر می‌شود.

شما می‌توانید از اتر به عنوان یک ارز دیجیتال در تراکنش‌های مالی، به عنوان سرمایه‌گذاری یا به عنوان ذخیره ارزش استفاده کنید. البته همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم بلاک چین اتریوم انواع استفاده‌های دیگر علاوه بر اتر را نیز ارائه می‌دهد. تمامی تراکنش‎های پیچیده از جمله مبادله دارایی تا گرفتن وام در شبکه اتریوم قابل اجرا می‌باشد.

به طور کلی اتریوم می‌تواند برای ذخیره داده‌ها و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز استفاده شود. بجای استفاده از نرم افزاری که بر روی سروری که متعلق به گوگل با آمازون است، مردم می‌توانند برنامه‌ها را روی بلاک چین اتریوم استفاده کنند. این به کاربران امکان کنترل داده‌های خود را می‌دهد و هیچ مرجع مرکزی برای مدیریت همه چیز وجود ندارد.

ممنون که تا انتها با این مقاله همراه ما بودید. همان طور که ملاحظه کردید، اخبار ارزهای دیجیتال تاثیر بسزایی در تدوین مسیر سرمایه‌گذاری در صنعت ارزهای دیجیتال دارند. به راحتی می‌توان با دنبال کردن اخبار اتریوم و دیگر رمزارزها، یک نقشه راه مطمئن و قابل انعطاف برای خود تدوین نمایید. منابع مورد نیاز برای دریافت جدیدترین اخبار را هم خدمتتان معرفی کردیم. امیدواریم که اطلاعات ارائه شده مورد پسند شما عزیزان بوده باشند.

کدخبر: 762892 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟