اخبار ورزشی چیست؟ اخبار ورزشی به چند دسته تقسیم می شود؟

از زمانی که تلویزیون ها اختراع شدند پیگیری خبرها از طریق اخبار تلویزیونی انجام می شود. بسیاری از مردم اخبار را به دلیل کسب و کار خود دنبال می کنند. بعضی از افراد در طول روز برای پر کردن اوقات فراغت خود اخبار روزانه را نگاه می کنند‌. در این مقاله قرار است در رابطه با یک اخبار تفریحی صحبت کنیم. اخبار ورزشی در دسته تفریحی  قرار می گیرند.

ارکان اصلی هرگونه خبر ورزشی

  • خلاصه

معمولا این بخش در انواع اخبار دیده می شود. خلاصه در اخبار ورزشی معمولا شصت ثانیه است که در آن نتایج کلی مسابقه ها گفته می شود. این بخش در اخبار نقش بسیار مهمی دارد و به نوعی جذب کننده مخاطب می باشد.

  • مشروح خبر ها

معمولا باید دیده باشید که بعد از این که خلاصه اخبار ورزشی پخش می شود، گوینده خبر می گوید مشروح خبر ها و پس از آن شروع به توضیح دادن می کند. مشروح خبر ها بر خلاف خلاصه است و در آن به صورت جزئی خبر ها بررسی و گفته می شوند.

  • گزارش خبری

در اخبار ورزشی که معمولا یک ربع می باشد، پنج دقیقه آن به گزارش های خبری که از سمت خبرنگاران است اختصاص داده می شود‌. معمولا در این گزارش ها از مردم و تماشاگران بازی درباره ی بازی آن روز و نتیجه ی بدست آمده سوالاتی می پرسند. یکی از سوالات معروف بعد بازی ها این است که (شما بازی را چگونه دیدید؟)

انواع خبر های ورزشی

  • پوششی

این نوع از خبر ها مربوط به خبرنگار ها می باشد. در واقع همان طور که از اسم این دسته از اخبار ورزشی پیداست این خبر ها توسط خبرنگاران پوشش داده می شود. این نوع اخبار شامل مصاحبه های تماشاگران یا کادر فنی باشگاه ها و بازیکنان و ... با خبرنگار ها می باشد.

  • پیش خبر ها

این نوع از اخبار مربوط به رویداد هایی می باشند که در آینده قرار است برگزار شوند.  تورنمنت هایی هم چون جام جهانی ، المپیک ، لیگ قهرمانان فوتبال و ... در این نوع خبر ها بررسی می شوند. به عنوان مثال زمانی که گفته می شود جام جهانی 2022 در قطر برگزار خواهد شد ، این یک نوع پیش خبر می باشد.

 

  • خبر های کوتاه

آن دسته از اخبار ورزشی می باشند که بسیار کوتاه و مختصر هستند. این دسته از اخبار معمولا فقط به بررسی نتایج و تیتر های کوتاه می پردازد. به عنوان مثال رونالدو به منچستر یونایتد پیوست. رئال مادرید با نتیجه دو بر یک والنسیا را شکست داد.

راه های دست یابی سریع به اخبار ورزشی

پلتفرم های مختلفی در جهان وجود دارند که اخبار ورزشی را ساپورت می کنند. این پلتفرم ها عبارتند از تلویزیون ، روزنامه ، مجلات و هفته نامه های ورزشی ، کانال های خبری که در تلگرام و اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی موجود است ، وب سایت ها و ... که ما با مراجعه به آن ها می توانیم اخبار به روز و تازه ای را دریافت کنیم. در بین این همه پلتفرم ، بهترین راه و سریع ترین راه برای دست یابی به اطلاعات ورزشی داغ و به روز شبکه های اجتماعی می باشند. این شبکه ها در کوتاه ترین وقت می توانند هر آن چه در دنیای ورزش رخ می دهد را پوشش دهند. اکثریت افراد در جوامع مختلف به سمت این شبکه ها سوق پیدا کرده اند، پس گزینه ی مناسبی برای دسترسی سریع همین شبکه ها می باشند.

 اخبار فوتبالی

در این بین که در رابطه با اخبار ورزشی صحبت می شود، بررسی اخبار فوتبالی امری ضروری است زیرا جذاب ترین و‌ پرطرفدار ترین ورزش جهان می باشد. اخبار فوتبالی یکی از پایه ثابت های اخبار های ورزشی است. این نوع از اخبار بیش تر به نتایج فوتبالی روز جهان و همچنین به نقل و انتقالات و رو در رویی های آینده تیم های مطرح و حواشی یک مسابقه و ... می پردازند.

نتیجه گیری

اخبار بخش مهمی از روز یک انسان می باشد. آدم ها اکثرا سعی می کنند که اخبار را دنبال کنند. حال به دلیل سرگرمی و تفریح یا اینکه کسب و کارشان مربوط به اخبار می باشد. اخبار ورزشی جزء دسته خبر های سرگرم کننده می باشد که دنبال می شوند. این اخبار را پلتفرم های فراوانی ساپورت می کنند که بهترین و سریع ترین راه دست یابی به این خبر ها شبکه های اجتماعی همچون فیسبوک ، تلگرام ، اینستاگرام و ... می باشد. در بین خبر های ورزشی، اخبار فوتبالی مهم ترین نقش را دارند و جذاب ترین و پر بیننده ترین بخش در خبر های ورزشی مربوط به همین اخبار می باشد.

 

کدخبر: 724480 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟