مهاجرت تجاری به کانادا

در بین روش‌های مهاجرتی بسیار متنوع کشور کانادا، که شامل هشتاد روش می‌شوند، روش‌هایی وجود دارد که به روش‌های مهاجرت تجاری به کانادا معروف هستند که در این مقاله قصد معرفی و بررسی آن‌ها را داریم.

روش‌های مهاجرت تجاری به کانادا

روش‌های مهاجرت تجاری بطور کلی شامل چهار روش می‌شوند که عبارتند از:

  • استارتاپ کانادا
  • خوداشتغالی
  • کارآفرینی
  • سرمایه‌گذاری استانی کانادا

استارتاپ کانادا

این روش مهاجرتی، که اخیرا به روش‌های مهاجرتی کانادا اضافه شده، گوی سبقت را از بقیه روش‌های مهاجرت تجاری ربوده، و در همین بازه زمانی حدودا 2 ساله‌ای که درحال اجراست تعداد زیادی از ایرانیان توانسته‌اند از این طریق به اقامت دائم کانادا برسند و در حال حاضر این روش جزو سریعترین و کم ریسک‌ترین روش‌های مهاجرتی کاناداست که شما را مستقیما به اقامت دائم کانادا می‌رساند.

در نظر داشته باشید که اگر از طریق مشاوران تایید شده اداره مهاجرت کانادا اقدام کنید، این روش می‌تواند جزو راحت‌ترین روش‌های مهاجرتی باشد.

این روش مهاجرتی سه شرط اصلی دارد که عبارتند از:

  • داشتن ایده
  • سطح زبان درحد سی ال بی 5 (یا همان آیلتس 5)
  • داشتن هزینه یک سال زندگی در کانادا

در مورد شرط اول که مربوط به داشتن ایده است، لازم نیست ذهنی پر از ایده‌های گوناگون داشته باشید زیرا مشاوران مهاجرتی می‌توانند، شما را در رسیدن به ایده مناسب راهنمایی کنند. درنتیجه شرط اول مانعی جدی برای شما نخواهد بود.

در مورد شرط زبان هم به این موضوع دقت داشته باشید که سطح زبان لازم برای روش مهاجرتی استارتاپ، سطح بالایی نیست و تقریبا برای همه افراد، رسیدن به این سطح امکان‌پذیر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط استارتاپ کانادا در سال 2021 می‌توانید روی لینک مربوطه کلیک کرده و به توضیحات کامل همراه با ویدیو و فایل صوتی دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید سوالات خود را از طریق راه‌های تماس اعلام شده در همان لینک، پیگیری کنید.

روش خوداشتغالی

روش خوداشتغالی هم یکی دیگر از روش‌های مهاجرت تجاری به کاناداست. در این روش افراد براساس رشته‌های مورد نیازی که دولت کانادا اعلام می‌کند می‌توانند برای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کنند. لازم به ذکر است که این روش نیز مانند استارتاپ کانادا به دریافت اقامت دائم کانادا و اخذ کارت اقامت کانادا منجر می‌شود.

دو شرط اصلی برای این روش وجود دارد که عبارتند از:

  • باید دست کم 2 سال سابقه کار در 5 سال گذشته داشته باشید
  • در رشته‌ای که اقدام می‌کنید، می‌بایست در سطح بین المللی مطرح باشید

علاوه بر دو شرط اصلی فوق، باید هزینه 6 ماه زندگی در کانادا را داشته باشید. در ضمن در این روش پارامترهایی مانند سن و سطح زبان هم بسیار مهم هستند و باید با طرح خوداشتغالی شما مطابقت داشته باشند.

به عنوان مثال اگر قرار است در رشته‌ای فعالیت کنید که مدام با مردم در ارتباط هستید مسلما باید از دانش زبان بالاتری برخوردار باشید.

بصورت کلی روش خوداشتغالی شامل گروه‌های زیر است:

  • ورزشکاران حرفه‌ای
  • مدیران ورزشی
  • مترجم‌ها
  • نویسنده‌ها
  • روزنامه‌نگاران
  • طراحان داخلی
  • و ...

دولت کانادا از طریق اجرای چنین برنامه‌های مهاجرتی قصد دارد افراد تاثیرگذار و نخبه در سطح جهانی را به کشورش جذب کند.

کانادا

روش کارآفرینی

روش کارآفرینی همانطور که از نامش پیداست به این صورت است که فردی غیر کانادایی بخواهد با ایجاد کسب و کاری در کانادا به این کشور مهاجرت کند. شاید از خودتان بپرسید تفاوت این روش و روش استارتاپ در چیست؟

تفاوت عمده این دو روش در این است که در روش مهاجرتی استارتاپ کانادا شما پیش از راه‌اندازی کسب و کار در کانادا، اقامت دائم خود را دریافت می‌کنید و پس از دریافت اقامت دائم حتی می‌توانید هیچ کسب و کاری راه‌اندازی نکنید اما، در روش مهاجرتی کارآفرینی اینچنین نیست.

در این روش شما باید کسب و کاری را در کانادا راه‌اندازی کنید و پس از مدتی کسب و کار شما توسط دولت کانادا ارزیابی می‌شود و درصورتی که کسب و کارتان موفق باشد، می‌توانید وارد پروسه اخذ اقامت دائم شوید. به بیان ساده شما نمی‌توانید با ایجاد یک کسب و کار ظاهری اقامت این کشور را بدست بیاورید.

بعنوان نمونه دو مورد از روش‌های مهاجرتی از طریق کارآفرینی به شرح زیر می‌باشد:

  • برنامه کارآفرینی استان مَنیتوبا
  • برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا

روش سرمایه‌گذاری کشاورزی استان منیتوبا کانادا

این روش مربوط به کشاورزی در استان مَنیتوبا می‌باشد و افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی این استان را دارند باید دست کم 3 سال سابقه کشاورزی و باغداری داشته باشند و بتوانند آن را از طریق ارائه مدارک ثابت کنند.

در این روش شما باید نشان دهید که حداقل 500 هزار دلار کانادا سرمایه دارید و حداقل 300 هزار دلار کانادا در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کنید و خودتان هم باید مدیریت کسب و کارتان را برعهده بگیرید.

اداره مهاجرت کانادا در این روش سطحی برای زبان اعلام نکرده اما، شما باید در حدی دانش زبان داشته باشید که بتوانید به سوالات افسر اداره مهاجرت، در مصاحبه احتمالی پاسخ دهید.

متاسفانه این روش نیز مانند روش قبل، شما را بصورت مستقیم به اقامت دائم نمی‌رساند.

نتیجه‌گیری

ما در این مطلب بطور خلاصه روش‌های مهاجرت تجاری به کانادا را بررسی کردیم. دو روش اول بصورت مستقیم برای شما اقامت دائم کشور کانادا را به ارمغان می‌آورند و در دو روش آخر شما بطور غیرمستقیم و با طی کردن دو پروسه جداگانه، می‌توانید اقامت دائم را دریافت کنید.

 

کدخبر: 688943 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟