بدون دردسر و با اطمینان خودروی خود را بفروشید

. گاهی بعد از خرید خودرو، خریدار متوجه رنگ شدگی در بعضی قسمت‌های بدنه می‌شود که در هنگام معامله به هر دلیلی، مشخص نبوده است و یا پیدا شدن مشکلات فنی ریز و درشتی که ریشه در مشکلات پنهان قدیمی خودرو داشته و فروشنده آن را نگفته است! و یا برعکس، مدتی بعد از خرید، مشکلی برای خودرو پیش می‌آید و خریدار مدعی می‌شود که این ایرادی قدیمی است که از او پنهان شده است! به هر صورت داستان خرید و فروش خودرو، گاهی به پیچیدگی‌های عجیب و غریبی می‌خورد که خودش یک دردسر جداگانه است. آیا راه‌کاری برای پرهیز از مشکلات این چنینی وجود دارد؟  راه حل این مشکل چیست؟  جواب این است: بله! قطعا اگر به هنگام فروش خودرو با یک کارشناس فروش مشورت کنید، با بررسی همه جانبه خودرو، تمامی این احتمالات توسط او پیش بینی  و رفع شده و دیگر جایی برای اعتراض باقی نخواهد ماند.

کارشناسان چگونه خودرو را با اطمینان می‌فروشند؟

وقتی برای فروش خودروی خود، به یک سایت کارشناسی و فروش مراجعه می‌کنید، قطعا بهترین کار ممکن را انجام داده‌اید. کارشناسان سایت، ابتدا برای بررسی خودروی شما اقدام می‌کنند. کارشناسی خودرو به این صورت است که در ابتدای امر، تمامی بخش‌های بدنه از نظر احتمال تصادف و رنگ شدگی بررسی می‌شود. از آنجایی که این کار به وسیله دستگاه‌های بسیار پیشرفته و مجهز انجام می‌شود، حتی اگر صافکاری و رنگ توسط یک فرد بسیار حرفه‌ای هم انجام شده باشد، باز هم قضیه لو می‌رود. نکته جالب اینجاست که ممکن است شما این خودرو را از فرد مطمئن دیگری خریده باشید و حتی او هم متوجه رنگ شدگی نشده باشد! اما حالا تمامی زوایا بررسی شده و هر عیب و ایرادی نشان داده می‌شود. بعد از این قسمت نوبت به بررسی فنی و عملکرد بخش‌های مختلف زیر کاپوت خودرو است. ترمزها، تسمه‌ها، تمامی بخش‌های موتور، برق کشی و خلاصه هر چیزی که فکرش را بکنید، دقیق زیر و رو می‌شود. این بررسی‎ها در کابین هم ادامه پیدا می‌کند و دست آخر بعد از طی تمام مراحل، فرم کارشناسی تحویل شما خواهد شد که تقریبا بیش از ۴۰۰  مورد در آن بررسی شده است! کارشناس برای خودرو قیمتی هم تعیین می‌کند که مطابق با استانداردهای قیمت روز خودروهای دست دوم و با توجه به شرایط خودروی شما است. در اینجا دو راه پیش روی شماست. یا فروش خودروی خودتان را به کارشناسان همین سایت‌ها، مثلا سایت کارنامه، می‌سپارید، و یا با در دست داشتن فرم کارشناسی، خودتان به دنبال مشتری می‌گردید. اما یک تفاوت بین این دو کار وجود دارد.

مزیت استفاده از سرویس فروش سایت کارنامه

اگر مشتری خاصی برای خودرو در نظر نداشته باشید، باید به سراغ آگهی کردن و سپردن به این و آن بروید. در این صورت باید منتظر تماس‌های وقت و بی‌وقت از مشتریانی باشید که برای پاسخ دادن به سوالاتشان باید زمان زیادی را صرف کنید. اما وقتی کل روند فروش را به کارشناسان بسپارید، آنها خودشان خودروی شما را آگهی کرده و با پاسخ دادن به تمامی تماس‌ها، بهترین مشتری را برای خودروی شما پیدا خواهند کرد. از طرفی کارشناسی خودرو از طرف سایت معتبری مانند کارنامه، جای بحث و چانه زنی و اعتراض باقی نمی‌گذارد چون کارشناس فردی کاملا بی‌طرف است که در این معامله ذینفع نیست و تمامی بررسی‌هایش بر اساس ضوابط و قوانین مشخص سایت انجام شده است.  از همه مهمتر بحث مدیریت زمان، و سرعت انجام کار است. تمامی مراحل انجام کارشناسی و سپس فروش خودرو، در مدت زمانی کمتر از یک هفته انجام می‌شود و اگر احتمالا کمی هم برای فروش و یا خرید خودرو عجله داشته باشید، این ویژگی مثبت هم به کارتان خواهد آمد. کارشناسان این سایت، حتی تمامی مسائل حقوقی خودرو را نیز حل و فصل کرده و ضمن گوشزد کردن مشکلات احتمالی، از بروز مسائل مختلف حقوقی نیز پیشگیری خواهند کرد. در مجموع می‌توان گفت که فروش مطمئن خودرو با کارنامه، یک راه میان‌بر برای فروش خودروی شماست، که هم دردسری ندارد و هم از مشکلات احتمالی جلوگیری خواهد شد.

 

کدخبر: 660910 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟