شب عید مشکل میوه نداریم

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با اشاره به اینکه نیازی به ذخیره سازی میوه شب عید نداریم، اظهار کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید و ذخایر مناسب سردخانه ها، نیازی به دخالت دولت در امر ذخیره سازی نیست.

وی افزود: در مواقعی که کمبود در امر تولید وجود داشته باشد، دولت با ورود به امر ذخیره سازی باید از التهابات بازار بکاهد.

شادلو ادامه داد: در شرایطی که منابع غنی است، دخالت دولت حواشی مختلفی در بحث اقتصادی و نظارتی دارد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران از مازاد تولید محصولات باغی خبر داد و گفت: با توجه به مازاد بر نیاز داخل، تمامی تلاش برای صادرات باید صورت گیرد تا از حجم بار کاسته شود چرا که در شرایط فعلی ذخیره سازی میوه تنها هزینه برای دولت ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول تولید سیب و مرکبات را ۲ برابر مصرف داخل برشمرد و گفت: بنابر آمار امسال بیش از ۴ میلیون تن سیب و پرتقال در کشور تولید شده است که ۵۰ درصد این میزان باید صادر شود، در غیر این صورت به سبب ازدیاد عرضه رکود بازار بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های تولید ۳ تا ۴ برابر نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است، بیان کرد: با توجه به افزایش چشمگیر قیمت نهاده‌های کشاورزی، باغداران و کشاورزان با هزینه‌های اجباری در تولید روبرو شدند. همچنین در مراحل پس از تولید دست‌های زیادی در کار است که نیازی به حضورشان نیست.

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران با بیان اینکه گرانی میوه ارتباطی به تولیدکننده ندارد، گفت: صاحبان حجره در میادین میوه فروشی به صورت حق العمل کاری در اختیار خرده فروشی‌ها قرار می‌دهند که با اعمال نظارت بیشتر باید از گرانفروشی جلوگیری شود چرا که محصول مشخص با اختلاف قیمت قابل توجهی در مغازه‌های یک‌ خیابان عرضه می‌شود که این امر اجحاف در حق مصرف کننده است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 658416 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟