تاکنون درباره اقلام ممنوعه داخل هواپیما، نکاتی گوناگون که باید برای یک سفر هوایی بی‌ دغدغه رعایت کنید و اشتباهات رایج مسافرین صحبت کرده‌ایم اما این بار مقاله ما برای کسانی طراحی شده که به سلامت ظاهر و زیبایی خود اهمیت می‌دهند. با توجه به میزان بالاتر اشعه ماورای بنفش حین پرواز و خشکی محیط داخل هواپیما، اگر نکاتی که در ادامه آورده‌ایم را دست کم بگیرید، ممکن است با پوستی خشک و بی‌طراوت به مقصد برسید. پس اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که خرید بلیط هواپیما از فعالیت‌های همیشگی شماست، این موارد را فراموش نکنید.

 

آب رسانی، آب رسانی، آب رسانی

هوای داخل هواپیما دائماً در حال تصفیه و تنظیم فشار بوده و رطوبت آن تا حد غیر قابل باوری کم است. این شرایط خشکی می‌تواند روی پوست شما اثر منفی گذاشته و آن را خشک کند. برای مقابله با این خشکی باید قبل از آن که حتی وارد فرودگاه شوید دست به کار شده و به میزان کافی آب بنوشید. توصیه می‌کنیم حین پرواز هم به این کار ادامه داده و بدنتان را دچار کم آبی نکنید.

پوست/ سلامت/ دستمال

دستمال مرطوب داشته باشید

به ویژه در سفرهایی که به شب می‌خورند، باید قبل از خواب پوست را تمیز کرد. پرواز می‌تواند شما را در معرض باکتری‌های بیشتری که روی سطح صندلی، سینی‌های هواپیما و حتی مجلات هستند قرار داده و بهتر است حتماً این آلودگی‌ها را جدای از آرایش پاک کنید تا پوستتان طراوت خود را از دست ندهد. اگر می‌خواستید صورتتان را بشویید حواستان باشد که از پاک کننده‌هایی که پوست را خشک می‌کنند استفاده نکنید. راحت‌ترین راه همراه داشتن یک بسته دستمال مرطوب و پاک کردن صورت بدون دردسر خواهد بود. با این کار دیگر لازم نیست نگران آکنه و سایر مشکلات پوستی ناشی از آلودگی باشید.

پوست/ سلامت/ دستمال

 

یک مرطوب کننده مسافرتی به همراه داشته باشید

همان طور که قبلاً گفتیم، رطوبت داخل هواپیما به شدت پایین است، پس باید بعد از تمیز کردن پوست حتماً آن را مرطوب کنید. اگر یک تیوب مسافرتی کرم مرطوب کننده داخل کیفتان بگذارید می‌توانید در حین پرواز آن را روی پوست خود زده و از خشکی‌های بعدی جلوگیری کنید. خشکی محیط می‌تواند سبب تولید چربی بیش از حد پوست و بروز آکنه شود پس این مورد را جدی بگیرید. توصیه می‌کنیم کرمی حاوی ویتامین E انتخاب نمایید.

پوست/ سلامت/ دستمال

 

ضد آفتاب را فراموش نکنید

متأسفانه پنجره‌های هواپیما در برابر اشعه ماورای بنفش بی‌دفاع هستند و آن را از خود عبور می‌دهند. در ارتفاعات زیاد و به ویژه در صندلی کنار پنجره، افراد در برابر این اشعه مضر خورشید آسیب پذیر هستند. یک تحقیق نشان داده که خلبان‌ها ۲۵ درصد بیشتر از سایر افراد دچار سرطان پوست می‌شوند. با توجه به تمام این مسائل به همراه داشتن یک تیوب کرم ضد آفتاب کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. دقت داشته باشید که طی پروازهای طولانی آن را تجدید کنید.

 

پوست/ سلامت/ دستمال

خیلی به صورتتان دست نزنید

یک فرد معمولی در یک ساعت ۱۸ بار صورتش را لمس می‌کند. با توجه به میزان باکتری که روی سطوح هواپیما هستند، تلاش کنید خیلی به صورتتان دست نزده و دستتان را بشویید. اسپری‌های ضدعفونی کننده دست هم گزینه مناسبی هستند.

پوست/ سلامت/ دستمال

به بدنتان مواد مغذی برسانید

شاید خوردن غذاهای ناسالم داخل فرودگاه به نظر وسوسه کننده بیاید و بسیار آسان و سریع باشد، اما غذاهای با چربی و سدیم بالا باعث کاهش آب بدن شده و پوست را ملتهب می‌کنند. اگر یک بلیط هواپیما در جیب دارید، خوراکی‌های سالم و مغذی مانند سیب، آلو یا کشمش نیز باید همراهتان باشد که نمک و چربی کمی دارند، می‌توانید سلامت بدن و پوستتان را تضمین کنید.

پوست/ سلامت/ دستمال

 

کرم دست و مرطوب کننده لب را نیز فراموش نکنید

صورت تنها جایی نیست که باید موقع پروازهای طولانی از آن مراقبت کرد. پس حتماً با خود یک کرم مرطوب کننده دست و مرطوب کننده لب به همراه ببرید تا دچار خشکی و ترک‌های پوستی نشوید. با رعایت کردن همین نکات ساده و کوچک می‌توانید حین و بعد از سفر نیز به همان شادابی مبدأ باشید.

پوست/ سلامت/ دستمال

 

کدخبر: 546185 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟