تور آنتالیا و نخستین کشتی غرق شده در دنیا

کهن ترین کشتی غرق شده دنیا در منطقه مدیترانه ای کشور ترکیه و در منطقه اولوبورون واقع شده است. به طور دقیق تر این کشتی که قدمتی در حدود 3300 سال دارد، در فاصله 6 مایلی جنوب شرقی شهر کاس قرار دارد و گردشگران تور آنتالیا از آن استقبال خوبی به عمل آورده اند. این کشتی متعلق به یونان باستان بوده و طول آن به 23 متر می رسد. گمانه زنی ها بر این اساس است که کشتی مورد نظر تجاری بوده و شمش های مس را جابجا می کرده و در اثر طوفان غرق شده است. شواهد به دست آمده نشان می دهد که این شمش ها از معادن قبرس استخراج شده و قلب ریزی آن ها نیز در قرن پانزدهم صورت گرفته بود.

در سال گذشته، تیمی برای تفحص در دریای سیاه ماموریت یافته بودند، آن ها در طی این عملیات و در عمق 2 کیلومتری به یک کشتی غرق شده برخورد کردند که ظاهر این کشتی بیانگر آن بود که قدمت زیادی دارد. مهم ترین ویژگی این کشتی که آن را خاص کرده، دست نخورده بودن آن است؛ دلیل این امر نبودن اکسیژن در اعماق دریا می باشد که سبب گشته تمامی اجزا و قسمت های کشتی همچون روز اول باقی بماند.آن دسته از گردشگران قیمت تور آنتالیا که به غواصی علاقه دارند، می توانند از نیمکت ها، نقاشی ها و دکل و اجزای موجود در کشتی بازدید کنند.

2

اگر به کشتی و صنعت کشتی سازی علاقه دارید و قصد دارید به تازگی با قیمت تور انتالیا راهی این شهر شوید، حتما از موزه کشتی های غرق شده آن که قدمت بسیار زیادی دارند، بازدید نمایید.

کدخبر: 522949 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟