سردار حمیدی معاون اجرایی راهنمایی و رانندگی ناجا در همایش طلاب یاران فرهنگ ترافیک در ایلام گفت: نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و جلوگیری از کشت و کشتار و خسارات مادی و معنوی ناشی از تصادفات در جاده ها، وظیفه‌ای همگانی است.

او افزود: ️سال گذشته ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر در جاده‌های درون شهری و برون شهری کشور به علت تصادفات مختلف جان خود را از دست داده اند.

حمیدی مطرح کرد: ️این آمار‌ها بسیار دردناک است و خسارات مادی و معنوی زیادی بر خانواده‌ها و جامعه تحمیل کرده است و هر کشته بطور متوسط خسارات مادی بالغ بر بیش از یک میلیارد تومان بر جامعه تحمیل می‌کند.

معاون اجرایی راهنمایی و رانندگی ناجا به اقدامات پلیس Police راهور در رابطه با صدور گواهینامه‌های رانندگی اشاره کرد و افزود: ️تعداد گواهینامه‌های صادره تا سال ۹۷ نسبت به سال ۸۵ بیش از ۱۰۳ درصد افزایش یافته است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به بحث ایمن سازی خودرو‌ها برای پیشگیری از شدت تصادفات اشاره و مطرح کرد: متاسفانه پرفروش‌ترین خودرو تولید داخلی پرتصادف‌ترین و خسارت آفرین‌ترین خودروی کشور است.

حمیدی بیان کرد: ️همه در مقابل جامعه مسئولیم و باید با فرهنگ سازی مناسب و بالابردن سطح کیفی تولیدات خودرویی، مانع بیش از پیش این کشت و کشتار‌ها شویم.

او ادامه داد: نقش روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و طلاب در نهادینه ساختن فرهنگ ترافیک بسیار موثر و کم نظیر است.

معاون اجرایی راهنمایی و رانندگی ناجا مطرح کرد: امسال با توجه به حذف روادید، قطعاً در اربعین حسینی جای جای استان ایلام با ترافیک مواجه خواهد شد و همه باید پای کار باشند تا زائران با سهولت تردد کنند.

او اظهار کرد: مرز مهران همچنان کانون توجهات زائران حرفه‌ای است و بازگشایی مرز خسروی نمی‌تواند حجم زیادی از بار ترافیکی مهران را کاهش دهد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 503969 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟